Według opinii Adama Konopackiego z 2002 roku " ...obraz powstał zapewne w 1929. O autorstwie Makowskiego świadczy stylistyka obrazu i jego wszelkie cechy formalne oraz pogodny wyraz i lekko humorystyczny nastrój. Godne wskazania jest świadome uproszczenie form, mistrzowskie operowanie światłem i barwą odznaczające się prostotą, celnością użycia i znakomitą sugestywnością w budowaniu brył a także charakterystycznie dla niektórych prac Makowskiego swobodne posługiwanie się zamaszystą kreską, kreśloną piórkiem i tuszem, w tle sceny. Analogii do omawianej pracy dostarczają obrazy "Przebrane dzieci" 1929, "Półpostacie" 1929, "Maski", 1929. W obrazach tych pojawiają się podobne kubistyczne formy postaci, ich ubrania, kształty nosów. W "Półpostaciach" wśród przebierańców postać diabła ma tors w kształcie serca. W latach 1929-30 Makowski tworzy liczne kompozycje olejne, akwarelowe, rysunkowe, które określane są jako warianty maskarady. Należą one do dojrzałej i artystycznie wysublimowanej fazy twórczości Makowskiego. Obraz jest autentyczną pracą Tadeusza Makowskiego".
piórko, tusz, akwarela, papier
22,5 x 32 cm (w świetle passe-partout)
sygn. p.d.: Tade/Makowski
Według opinii Adama Konopackiego z 2002 roku " ...obraz powstał zapewne w 1929. O autorstwie Makowskiego świadczy stylistyka obrazu i jego wszelkie cechy formalne oraz pogodny wyraz i lekko humorystyczny nastrój. Godne wskazania jest świadome uproszczenie form, mistrzowskie operowanie światłem i barwą odznaczające się prostotą, celnością użycia i znakomitą sugestywnością w budowaniu brył a także charakterystycznie dla niektórych prac Makowskiego swobodne posługiwanie się zamaszystą kreską, kreśloną piórkiem i tuszem, w tle sceny. Analogii do omawianej pracy dostarczają obrazy "Przebrane dzieci" 1929, "Półpostacie" 1929, "Maski", 1929. W obrazach tych pojawiają się podobne kubistyczne formy postaci, ich ubrania, kształty nosów. W "Półpostaciach" wśród przebierańców postać diabła ma tors w kształcie serca. W latach 1929-30 Makowski tworzy liczne kompozycje olejne, akwarelowe, rysunkowe, które określane są jako warianty maskarady. Należą one do dojrzałej i artystycznie wysublimowanej fazy twórczości Makowskiego. Obraz jest autentyczną pracą Tadeusza Makowskiego".