Temat kopiących się kobiet towarzyszył temu wybitnemu impresjoniście przez cały okres jego twórczości. Pierwsze jego ujęcia pojawiają się gdy malarz tworzył jeszcze w duchu Gustave`a Courbeta i zmieniają się wraz z rozwojem jego stylu. W tej późnej pracy, której pojawienie się stanowi wyjątkowe wydarzenie na polskim rynku antykwarycznym, artysta pozostał wierny ulubionej kolorystyce z czasów rozkwitu impresjonizmu - barwom różu, słonecznej zieleni, tonacjom oliwkowym, intensywnych błękitów. Pociągnięcia pędzla stają się dłuższe, wąskie, malowane energicznie. Widoczne są tu tendencje właściwe twórczości kolorystów tworzących w pierwszej ćwierci dwudziestego wieku. Choć wyrastają z impresjonistycznych doświadczeń Renoira są już bliższe sztuce nowoczesnej. Podobnie jak i w malarstwie Claude Moneta także i w obrazach Renoir widoczna jest ewolucja doświadczenia artystycznego. W 1907 roku ze względów zdrowotnych - dokuczliwego zapalenia stawów - Renoir przeniósł się do Les Collettes, posiadłości w Cagnes-sur-Mer, gdzie spędził ostatnie lata swego życia. Mimo choroby - dokuczliwego reumatoidalnego zapalenia stawów - nie przestawał malować.

256
Auguste Pierre RENOIR (1841 - 1919)

Mała kąpiaca się, po 1907

olej, płótno,
12 x 12 cm;
sygn p. d.: R
W załączeniu kopia certyfikatu wystawionego przez Guy-Patrice Dauberville i Michel Dauberville dn. 2. IX. 2004

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Temat kopiących się kobiet towarzyszył temu wybitnemu impresjoniście przez cały okres jego twórczości. Pierwsze jego ujęcia pojawiają się gdy malarz tworzył jeszcze w duchu Gustave`a Courbeta i zmieniają się wraz z rozwojem jego stylu. W tej późnej pracy, której pojawienie się stanowi wyjątkowe wydarzenie na polskim rynku antykwarycznym, artysta pozostał wierny ulubionej kolorystyce z czasów rozkwitu impresjonizmu - barwom różu, słonecznej zieleni, tonacjom oliwkowym, intensywnych błękitów. Pociągnięcia pędzla stają się dłuższe, wąskie, malowane energicznie. Widoczne są tu tendencje właściwe twórczości kolorystów tworzących w pierwszej ćwierci dwudziestego wieku. Choć wyrastają z impresjonistycznych doświadczeń Renoira są już bliższe sztuce nowoczesnej. Podobnie jak i w malarstwie Claude Moneta także i w obrazach Renoir widoczna jest ewolucja doświadczenia artystycznego. W 1907 roku ze względów zdrowotnych - dokuczliwego zapalenia stawów - Renoir przeniósł się do Les Collettes, posiadłości w Cagnes-sur-Mer, gdzie spędził ostatnie lata swego życia. Mimo choroby - dokuczliwego reumatoidalnego zapalenia stawów - nie przestawał malować.