Malarz, legendarna postać warszawskiego środowiska artystycznego. W latach 1962-68 studiował na warszawskiej ASP - początkowo rzeźbę, następnie malarstwo w pracowniach Jana Wodyńskiego i Jana Cybisa. W roku 1971 rozpoczął także studia scenograficzne. Wraz z Janem Dobkowskim stworzył "Grupę Neo-Neo", której działalność rozpoczęła się już w 1965 roku, a wystawy w latach 1967-70. Inspiracje pop-artem i secesją oraz wyraźne nawiązania do sztuki plakatu, obecnej silnie w obu tych stylach - to znaki rozpoznawcze twórczości Zielińskiego, często ironicznej, wyrosłej z protestu przeciw konserwatywnemu koloryzmowi oraz systemowi socjalistycznemu. W roku 1969 obaj twórcy zorganizowali wystawę form przestrzennych w zakładach tarchomińskiej "Polfy", połączone z dyskusjami prze-prowadzonymi na terenie kilku innych warszawskich zakładach przemysłowych w 1970 roku. Początkowo dekoracyjne z elementami symboliki egzystencjalnej oraz czasem erotyki - w późniejszej twórczości artysty ulegają indywidualizacji - stają się bardziej ekspresyjne i spontaniczne. Po jego tragicznej śmierci
czołowi polscy artyści, m.in. Wiesław Szamborski, Marek Sapetto, Jerzy Dobkowski czy Włodzimierz Pawlak - dedykowali mu swoje obrazy.
Olej, płótno;
61 x 80,5 cm
Sygnowany l.d.: J. Z.
Na odwrocie napis: JURRY|JERZY R. ZIELIŃSKI |03-742 WARSZAWA |MARKOWSKA 16 m. 33. Na krosnach pieczątka: P.P. Desa | Dzieła Sztuki i Antyki | Przedsiębiorstwo Państwowe | SALON PLASTYKI WSPÓŁCZESNEJ | Warszawa ul. Nowy Świat [?] |tel. 26-35-01
Malarz, legendarna postać warszawskiego środowiska artystycznego. W latach 1962-68 studiował na warszawskiej ASP - początkowo rzeźbę, następnie malarstwo w pracowniach Jana Wodyńskiego i Jana Cybisa. W roku 1971 rozpoczął także studia scenograficzne. Wraz z Janem Dobkowskim stworzył "Grupę Neo-Neo", której działalność rozpoczęła się już w 1965 roku, a wystawy w latach 1967-70. Inspiracje pop-artem i secesją oraz wyraźne nawiązania do sztuki plakatu, obecnej silnie w obu tych stylach - to znaki rozpoznawcze twórczości Zielińskiego, często ironicznej, wyrosłej z protestu przeciw konserwatywnemu koloryzmowi oraz systemowi socjalistycznemu. W roku 1969 obaj twórcy zorganizowali wystawę form przestrzennych w zakładach tarchomińskiej "Polfy", połączone z dyskusjami prze-prowadzonymi na terenie kilku innych warszawskich zakładach przemysłowych w 1970 roku. Początkowo dekoracyjne z elementami symboliki egzystencjalnej oraz czasem erotyki - w późniejszej twórczości artysty ulegają indywidualizacji - stają się bardziej ekspresyjne i spontaniczne. Po jego tragicznej śmierci
czołowi polscy artyści, m.in. Wiesław Szamborski, Marek Sapetto, Jerzy Dobkowski czy Włodzimierz Pawlak - dedykowali mu swoje obrazy.