"Makbet i wiedźmy" jest pierwszą pracą w twórczości Delacroix, w której artysta wykorzystał temat literacki (sztuki Szekspira oglądał w londyńskim teatrze w 1825 r., jednak nie było wśród nich "Makbeta"). Mroczny charakter kompozycji podkreśla zastosowana tu maniere noire, (metoda wydrapywania rysunku z czarnego tła), powyższa litografia jest najbardziej wirtuozerskim przykładem zastosowania tej techniki przez artystę. Na uwagę zasługują szczegóły szkockiego stroju Makbeta i androgyniczne postacie wiedźm.
Lit.: Deltail nr 40. Eugene Delacroix. Themen und Variationen. Arbeiten auf Papier (Katalog wystawy Instytutu Sztuki we Frankfurcie, 1987-1988, ss. 14,108,109)
litografia na kremowej tincie, z teki L`Artiste, ok.1860, stan 5/5, wym.: 32 x 25 cm
sygn. na kamieniu l.d.: E.Delacroix; p.d.: Imp. Bertauts, R.Rodier, Paris
"Makbet i wiedźmy" jest pierwszą pracą w twórczości Delacroix, w której artysta wykorzystał temat literacki (sztuki Szekspira oglądał w londyńskim teatrze w 1825 r., jednak nie było wśród nich "Makbeta"). Mroczny charakter kompozycji podkreśla zastosowana tu maniere noire, (metoda wydrapywania rysunku z czarnego tła), powyższa litografia jest najbardziej wirtuozerskim przykładem zastosowania tej techniki przez artystę. Na uwagę zasługują szczegóły szkockiego stroju Makbeta i androgyniczne postacie wiedźm.
Lit.: Deltail nr 40. Eugene Delacroix. Themen und Variationen. Arbeiten auf Papier (Katalog wystawy Instytutu Sztuki we Frankfurcie, 1987-1988, ss. 14,108,109)