Paweł Bienkiewicz urodził się w Polsce w 1962 r. Tworzy prace abstrakcyjne. Są to obrazy analogowe – malowane na papierze lub płótnie, oraz prace cyfrowe. Fascynują go wszelkie zagadnienia, które definiują nasze istnienie we wszechświecie, zarówno materialne jak i mentalne. W jego pracach pojawiają się motywy przestrzeni, przejść międzywymiarowych, falowania, wibracji, przemiany energii i materii, kontrastu światła z cieniem, tonalnej gry kolorów, symboli.
Uchwycone w ten sposób chwilowe stany materii stają się fotografią tego co może umknąć naszej uwadze i więcej się nie powtórzy lub trwa, wciąż niewidzialne ale z natury prawdziwe i realne. Materia w jego pracach jest w ciągłym ruchu, zmienia kształty, kolory i odcienie. Obrazy ustawiają widza w nowej perspektywie obserwacji natury. gdzie materia, przestrzeń i energia są splątane i tworzą jedność. Być może patrząc na prace Pawła Bienkiewicza jesteśmy wewnątrz atomu i widzimy niewidzialny mikroświat czastek elementarnych, możliwe też, że znajdujemy się w przestrzeni kosmicznej i widzimy rozległe obszary wszechświata.
W pracach cyfrowych konsekwentnie rozwija swoją autorską technikę, którą nazywa HYBRID PAINTINGIEM. W technice tej często najpierw powstaje obraz malowany na płótnie. Stanowi on matrycę do dalszego procesu twórczego, opartego o kolaż fotograficzny i digital painting. Efektem jest dzieło cyfrowe, które nie jest dosłowną fotografią matrycy lecz zmodyfikowaną cyfrowo alternatywą. Autor chce w ten sposób stworzyć odniesienie do możliwości funkcjonowania każdego aspektu naszej rzeczywistości w innych, równoległych wszechświatach.
Jego mistrzami są: H.R. Giger, Wojciech Fangor, Victor Vasarely, Zdzisław Beksiński. Paweł Bienkiewicz w swoich pracach posługuje się pseudonimem “pablo”, ubranym w eliptyczny logotyp.
technika mieszana (akryl, technika własna), płótno, 95 x 120 cm,
sygn. l.d.: pablo
Paweł Bienkiewicz urodził się w Polsce w 1962 r. Tworzy prace abstrakcyjne. Są to obrazy analogowe – malowane na papierze lub płótnie, oraz prace cyfrowe. Fascynują go wszelkie zagadnienia, które definiują nasze istnienie we wszechświecie, zarówno materialne jak i mentalne. W jego pracach pojawiają się motywy przestrzeni, przejść międzywymiarowych, falowania, wibracji, przemiany energii i materii, kontrastu światła z cieniem, tonalnej gry kolorów, symboli.
Uchwycone w ten sposób chwilowe stany materii stają się fotografią tego co może umknąć naszej uwadze i więcej się nie powtórzy lub trwa, wciąż niewidzialne ale z natury prawdziwe i realne. Materia w jego pracach jest w ciągłym ruchu, zmienia kształty, kolory i odcienie. Obrazy ustawiają widza w nowej perspektywie obserwacji natury. gdzie materia, przestrzeń i energia są splątane i tworzą jedność. Być może patrząc na prace Pawła Bienkiewicza jesteśmy wewnątrz atomu i widzimy niewidzialny mikroświat czastek elementarnych, możliwe też, że znajdujemy się w przestrzeni kosmicznej i widzimy rozległe obszary wszechświata.
W pracach cyfrowych konsekwentnie rozwija swoją autorską technikę, którą nazywa HYBRID PAINTINGIEM. W technice tej często najpierw powstaje obraz malowany na płótnie. Stanowi on matrycę do dalszego procesu twórczego, opartego o kolaż fotograficzny i digital painting. Efektem jest dzieło cyfrowe, które nie jest dosłowną fotografią matrycy lecz zmodyfikowaną cyfrowo alternatywą. Autor chce w ten sposób stworzyć odniesienie do możliwości funkcjonowania każdego aspektu naszej rzeczywistości w innych, równoległych wszechświatach.
Jego mistrzami są: H.R. Giger, Wojciech Fangor, Victor Vasarely, Zdzisław Beksiński. Paweł Bienkiewicz w swoich pracach posługuje się pseudonimem “pablo”, ubranym w eliptyczny logotyp.