Przedstawienie zostało namalowane według obrazu Madonna Sykstyńska autorstwa Rafaela Santi, wykonanego w 1513-14 dla klasztoru św. Sykstusa w Piacenzy i tam umieszczonego w ołtarzu głównym klasztornego kościoła. Dziś obraz jest przechowywany w Gemäldegalerie w Dreźnie. W oryginale Madonnie z Dzieciątkiem towarzyszy dwoje świętych: św. Sykstus II i św. Barbara. Jest to jedno z najsłynniejszych dzieł Rafaela, w którym zerwał z renesansową tradycją umieszczania Jezusa i świętych w naturalnej scenerii włoskiego krajobrazu. Podobnie jak w późniejszej sztuce barokowej święte osoby znajdują się w przestrzeni abstrakcyjnej, której niezwykłość podkreśla nadnaturalne światło.
Zainteresowanie twórczością malarzy włoskiego renesansu rozpoczęli Nazareńczycy - grupa osiadłych w Rzymie w 1 poł XIX w. malarzy niemieckich. Odtąd naśladowanie i kopiowanie wielkich mistrzów włoskich stało się bardzo popularne.

087
Malarz nieokreślony

MADONNA Z DZIECIĄTKIEM, 1882

Olej, płótno; 67,2 x 55,2 cm
Na odwrocie p. g.: 1882 r. ; p. d.: wartość 30. Rub; śr. g.: owalna pieczątka

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Przedstawienie zostało namalowane według obrazu Madonna Sykstyńska autorstwa Rafaela Santi, wykonanego w 1513-14 dla klasztoru św. Sykstusa w Piacenzy i tam umieszczonego w ołtarzu głównym klasztornego kościoła. Dziś obraz jest przechowywany w Gemäldegalerie w Dreźnie. W oryginale Madonnie z Dzieciątkiem towarzyszy dwoje świętych: św. Sykstus II i św. Barbara. Jest to jedno z najsłynniejszych dzieł Rafaela, w którym zerwał z renesansową tradycją umieszczania Jezusa i świętych w naturalnej scenerii włoskiego krajobrazu. Podobnie jak w późniejszej sztuce barokowej święte osoby znajdują się w przestrzeni abstrakcyjnej, której niezwykłość podkreśla nadnaturalne światło.
Zainteresowanie twórczością malarzy włoskiego renesansu rozpoczęli Nazareńczycy - grupa osiadłych w Rzymie w 1 poł XIX w. malarzy niemieckich. Odtąd naśladowanie i kopiowanie wielkich mistrzów włoskich stało się bardzo popularne.