Malarka i graficzka, przed wojna związana z lwowskim środowiskiem artystycznym, od 1946 mieszkała w Gliwicach. Kształciła się w Szkole Technicznej, Wydział Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego we Lwowie, którą ukończyła w 1932. Lata lwowskie to głównie tematyka architektury zabytkowej Lwowa i okolicznych miast, okres powojenny stanowi kontynuację fascynacji architektonicznych artystki, wzbogaconą o pejzaż przemysłowy, martwe natury i kwiaty. Większość prac to cykle tematyczne związane z widokami architektury Gliwic, Warszawy, Krakowa, Opola, Bielska, a także cykle z wakacyjnych podróży do Bułgarii i na Węgry. Malowała obrazy olejne, akwarele, wiele miejsca poświęciła rysunkowi. Z technik graficznych uprawiała drzeworyt i linoryt.
linoryt, 28,5 x 26 cm
sygn. l.d.: Irena Nowakowska-Acedańska; p.d.: Madonna
grafika naklejona na karton, uszkodzony p.d. narożnik
Malarka i graficzka, przed wojna związana z lwowskim środowiskiem artystycznym, od 1946 mieszkała w Gliwicach. Kształciła się w Szkole Technicznej, Wydział Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego we Lwowie, którą ukończyła w 1932. Lata lwowskie to głównie tematyka architektury zabytkowej Lwowa i okolicznych miast, okres powojenny stanowi kontynuację fascynacji architektonicznych artystki, wzbogaconą o pejzaż przemysłowy, martwe natury i kwiaty. Większość prac to cykle tematyczne związane z widokami architektury Gliwic, Warszawy, Krakowa, Opola, Bielska, a także cykle z wakacyjnych podróży do Bułgarii i na Węgry. Malowała obrazy olejne, akwarele, wiele miejsca poświęciła rysunkowi. Z technik graficznych uprawiała drzeworyt i linoryt.