Reprodukowany pierwowzór gipsowy:
– R. Konik, „Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski”, Wrocław 2016, s. 89
– Katalog zbiorów Bydgoskiego Centrum Sztuki, Bydgoszcz, 2017, s. 67
Wystawy:
25.03.–03.05.2017 – Myślenie kamieniem, Stanisław Horno-Popławski, Bydgoskie Centrum Sztuki w Bydgoszczy 04.07.2018–08.08.2018 – Stanisław Horno-Popławski, Galeria Test Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie.
„Zostawił on w swych rzeźbach nie tylko widoczny ślad wysiłku fizycznego (kucie w kamieniu wymaga nie lada tężyzny fizycznej) ale i wysiłku psychicznego oraz starania o to by zamknąć w kamieniu wyobrażenie, marzenie, pragnienia i nadzieje na to, że pozostawi po sobie inspirację dla wielu pokoleń, które będą oglądać jego rzeźby. Rzeźby Horno pozo-staną wiec autoportretem jego duchowości”.
R. Konik, „Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski”, Wrocław 2016, s. 160
brąz, wym.: 32 × 11 × 16 cm
sygn.: „HOR-POP II”
odlew z oryginalnego gipsu z lat 60-tych XX wieku,
Reprodukowany pierwowzór gipsowy:
– R. Konik, „Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski”, Wrocław 2016, s. 89
– Katalog zbiorów Bydgoskiego Centrum Sztuki, Bydgoszcz, 2017, s. 67
Wystawy:
25.03.–03.05.2017 – Myślenie kamieniem, Stanisław Horno-Popławski, Bydgoskie Centrum Sztuki w Bydgoszczy 04.07.2018–08.08.2018 – Stanisław Horno-Popławski, Galeria Test Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie.
„Zostawił on w swych rzeźbach nie tylko widoczny ślad wysiłku fizycznego (kucie w kamieniu wymaga nie lada tężyzny fizycznej) ale i wysiłku psychicznego oraz starania o to by zamknąć w kamieniu wyobrażenie, marzenie, pragnienia i nadzieje na to, że pozostawi po sobie inspirację dla wielu pokoleń, które będą oglądać jego rzeźby. Rzeźby Horno pozo-staną wiec autoportretem jego duchowości”.
R. Konik, „Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski”, Wrocław 2016, s. 160