Jeden z najpopularniejszych przedstawicieli artystycznego świata XIX w. Malował w technice olejnej, ale przede wszystkim był znakomitym akwarelistą. Warsztatu uczył się we Lwowie u J. Maszkowskiego, praktykował także rysunek z natury. Jego mistrzem i doradcą był wybitny artysta Piotr Michałowski. Kossak często też odwiedzał Monachium, gdzie malował w pracowni słynnego batalisty F. Adama.
Jego twórczość zdominowana jest scenami batalistycznymi, związanymi z historią bohaterskich bitew takich jak chociażby bitwa pod Samosierrą. Na licznych płótnach możemy również obserwować różnorodne sceny z życia polskiej szlachty. Jednakże, prawdziwymi bohaterami obrazów Juliusza Kossaka były konie, zafascynowany ich ruchem, temperamentem i pięknem mistrzowsko pokazywał to na swoich obrazach.
akwarela, papier;
26,5 x 42 cm
sygn. p.d. Juliusz Kossak/1892
Na odwrocie orzeczenie dr Kazimierza Buczkowskiego z 1951 roku
Jeden z najpopularniejszych przedstawicieli artystycznego świata XIX w. Malował w technice olejnej, ale przede wszystkim był znakomitym akwarelistą. Warsztatu uczył się we Lwowie u J. Maszkowskiego, praktykował także rysunek z natury. Jego mistrzem i doradcą był wybitny artysta Piotr Michałowski. Kossak często też odwiedzał Monachium, gdzie malował w pracowni słynnego batalisty F. Adama.
Jego twórczość zdominowana jest scenami batalistycznymi, związanymi z historią bohaterskich bitew takich jak chociażby bitwa pod Samosierrą. Na licznych płótnach możemy również obserwować różnorodne sceny z życia polskiej szlachty. Jednakże, prawdziwymi bohaterami obrazów Juliusza Kossaka były konie, zafascynowany ich ruchem, temperamentem i pięknem mistrzowsko pokazywał to na swoich obrazach.