PROWENIENCJA:
- Poznań, kolekcja prywatna;
- Dom Aukcyjny Libra, aukcja 26.03.2018, poz. 17.
WYSTAWIANY:
- Jerzy Kałucki. Malarstwo, Galeria Piekary, Poznań, 2003.
„Często krytycy opisując sztukę Kałuckiego posługiwali się określeniem "konstruktywizm filozoficzny". Jaromir Jedliński pisał, że jest to twórczość "wnikliwa"; podkreślał, że charakteryzuje ją "dyskretna równowaga"; zaś Jarosław Kozłowski mówił o "nowym konstruktywizmie". W przeciwieństwie jednak do poszukiwań konstruktywistów, Kałucki zwraca uwagę na wymiar osobisty, artysta nie dąży do zrewolucjonizowania świata, uważa nawet, że odpowiedzialnością społeczną twórcy jest dobrze wykonana praca, dobrze skonstruowana sztuka”.
[fragment tekstu towarzyszącego wystawie: „Przebiegi i konteksty”, Galeria Starmach, 2017]
akryl, płótno; 140 x 120 cm;
sygn. i dat. na odwrocie na blejtramie: Jerzy Kałucki 1998,
na płótnie tytuł: "LUIZA";
na krośnie malarskim nalepka wystawiennicza z galerii Fibak.
PROWENIENCJA:
- Poznań, kolekcja prywatna;
- Dom Aukcyjny Libra, aukcja 26.03.2018, poz. 17.
WYSTAWIANY:
- Jerzy Kałucki. Malarstwo, Galeria Piekary, Poznań, 2003.
„Często krytycy opisując sztukę Kałuckiego posługiwali się określeniem "konstruktywizm filozoficzny". Jaromir Jedliński pisał, że jest to twórczość "wnikliwa"; podkreślał, że charakteryzuje ją "dyskretna równowaga"; zaś Jarosław Kozłowski mówił o "nowym konstruktywizmie". W przeciwieństwie jednak do poszukiwań konstruktywistów, Kałucki zwraca uwagę na wymiar osobisty, artysta nie dąży do zrewolucjonizowania świata, uważa nawet, że odpowiedzialnością społeczną twórcy jest dobrze wykonana praca, dobrze skonstruowana sztuka”.
[fragment tekstu towarzyszącego wystawie: „Przebiegi i konteksty”, Galeria Starmach, 2017]