Typowa dla artysty forma symbolizmu: dwie dziewczyny, z których jedna, naga, gra na lirze, druga, zasłuchana, w serdaku i ludowej kiecce. Scena rozgrywa się w wiejskim pejzażu.
Czech z pochodzenia, uczeń Jacka Malczewskiego (któremu do śmierci pozostał wierny) i J. L. Gérôme`a w Paryżu. We wczesnym okresie twórczości ceniony malarz-symbolista o nastawieniu liryczno-ludowym. Członek Tow. Artystów Polskich Sztuka i wiedeńskiej Secesji.
olej, płótno (wzmocnione pasami), 63,3 x 101
sygnowany u dołu po prawej: "Wlastimil Hofman"
Typowa dla artysty forma symbolizmu: dwie dziewczyny, z których jedna, naga, gra na lirze, druga, zasłuchana, w serdaku i ludowej kiecce. Scena rozgrywa się w wiejskim pejzażu.
Czech z pochodzenia, uczeń Jacka Malczewskiego (któremu do śmierci pozostał wierny) i J. L. Gérôme`a w Paryżu. We wczesnym okresie twórczości ceniony malarz-symbolista o nastawieniu liryczno-ludowym. Członek Tow. Artystów Polskich Sztuka i wiedeńskiej Secesji.