wymiary: 72.3 x 97 cm,
akwarela, gwasz, ołówek, papier nakl. na tekturę
sygn. l.d.: Skoczylas
Obraz był eksponowany na pośmiertnej wystawie prac artysty urządzonej na przełomie 1934/1935 Instytucie Propagandy Sztuki w Warszawie i jest wymieniony w jej katalogu. Patrz: Wystawa pośmiertna Władysława Skoczylasa [opracowanie TT. Cieślewski syn], IPS, grudzień 1934 - styczeń 1935, Warszawa 1934, s. 66. kompozycje dekoracyjne: nr kat. 61.
Kompozycję Łowów w identycznej redakcji artysta powtórzył w roku 1920 w - znanym pod tym samym tytułem - drzeworycie na drewnie gruszkowym. Przetworzył ją także w projekcie kilimu-dywanu eksponowanego na wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu w roku 1925, na którym za jeleniem biegnie nie tyle góral, co niemalże Janosik o kruczych włosach, w wysokiej czapce tatrzańskiego zbójnika.
Zobacz m.in.:
- Wystawa pośmiertna Władysława Skoczylasa [oprac. TT. Cieślewski syn], IPS, grudzień 1934 - styczeń 1935, Warszawa 1934, s. 39, nr kat. 37 (Łowy, drzeworyt 190 x 234 mm) oraz s. 67, nr kat. 5 (kilimy i dywany wg projektu artysty; nr kat. 5; Łowy, dywan, 1925);
- Władysław Skoczylas inicjator i twórca współczesnego drzeworytu w Polsce, tekst pióra T. Cieślewskiego syna, Warszawa MCMXXXIV, s. 103, nr kat. 37 (drzeworyt);
- St. Woźnicki, Władysław Skoczylas. Monografie artystyczne pod red. M. Tretera, Warszawa 1925, s. 17 i 24, tabl. nlb. 20;