Szczygliński studiował w krakowskiej ASP u Stanisławskiego, Malczewskiego i Wyczółkowskiego (1898-1905) oraz w Monachium. Był głównie pejzażystą, ukształtowanym pod wpływem Stanisławskiego. Malował obrazy o dekoracyjnym ujęciu, stosując szerokie, stosunkowo płaskie plamy barwne oraz wijący się pod wpływem secesji kontur. Ważnym epizodem w życiu artysty jest jego związek z założonym w 1905 roku kabaretem "Zielony Balonik", mającym siedzibę w Cukierni Lwowskiej Jana Michalika (tzw. "Jamie Michalikowej") w Krakowie. Szczygliński urządzał pierwszą salę, w której występował kabaret. Wśród wielu obrazów i rysunków, które zdobiły wnętrze kabaretu znalazły się także jego dzieła. Z tego czasu pochodzi groteskowo ujęta "Lorietta w swoim repertuarze". Por. m. in. T. Weiss, Legenda i prawda "Zielonego Balonika", Kraków 1987.
olej, płótno; 138,8 x 91 cm
sygn. l. d. H. Szczygliński / 1905
napis p. d.: Was die Pariserin kann.../ Das kann ich auch."
Lorietta w swoim repertuarze
Estymacja: 90000-100000 PLN
Szczygliński studiował w krakowskiej ASP u Stanisławskiego, Malczewskiego i Wyczółkowskiego (1898-1905) oraz w Monachium. Był głównie pejzażystą, ukształtowanym pod wpływem Stanisławskiego. Malował obrazy o dekoracyjnym ujęciu, stosując szerokie, stosunkowo płaskie plamy barwne oraz wijący się pod wpływem secesji kontur. Ważnym epizodem w życiu artysty jest jego związek z założonym w 1905 roku kabaretem "Zielony Balonik", mającym siedzibę w Cukierni Lwowskiej Jana Michalika (tzw. "Jamie Michalikowej") w Krakowie. Szczygliński urządzał pierwszą salę, w której występował kabaret. Wśród wielu obrazów i rysunków, które zdobiły wnętrze kabaretu znalazły się także jego dzieła. Z tego czasu pochodzi groteskowo ujęta "Lorietta w swoim repertuarze". Por. m. in. T. Weiss, Legenda i prawda "Zielonego Balonika", Kraków 1987.