„W jego płótnach forma i kolor są zrównoważone, rysunek jest precyzyjny i giętki, kolor subtelny i powściągliwy, kompozycja szlachetna i pełna siły. Stałe dążenie do doskonałości i nieustanne poszukiwania artysty znajdują potwierdzenie w najnowszych jego dziełach, w których ujawnił swe zdolności kolorystyczne. Przejawiają się one w stosowaniu barw wyrazistych, choć przytłumionych, delikatnych o wykwintnym walorze.”
Ch. Aronson, Art polonais modernę, Paris 1929, s. 17.
„(...) Sześć płócien p. Kanelby świadczy o prawdziwym talencie tego młodego artysty. Zwraca uwagę na barwy, dla których gotów jest czasem poświęcić inne składniki malarstwa. Kanelba nie zadowala się niewyraźnymi, niematerialnymi niuansami. Jako człowiek młody, żywiołowy i wymagający, lubuje się w uciechach zmysłowych, a więc zarówno w żywej, jak i zwartej masie koloru.”
E. Woroniecki, L’Art polonais a Paris. Expositions: (...) de M. Kanelba, au Salon de l’Escalier (...), „La Pologne politique, economique, litteraire et artistique” 1928, połr. I, s. 120.
olej, tektura, 59 × 75 cm
sygn. l. d.: Kanelba
„W jego płótnach forma i kolor są zrównoważone, rysunek jest precyzyjny i giętki, kolor subtelny i powściągliwy, kompozycja szlachetna i pełna siły. Stałe dążenie do doskonałości i nieustanne poszukiwania artysty znajdują potwierdzenie w najnowszych jego dziełach, w których ujawnił swe zdolności kolorystyczne. Przejawiają się one w stosowaniu barw wyrazistych, choć przytłumionych, delikatnych o wykwintnym walorze.”
Ch. Aronson, Art polonais modernę, Paris 1929, s. 17.
„(...) Sześć płócien p. Kanelby świadczy o prawdziwym talencie tego młodego artysty. Zwraca uwagę na barwy, dla których gotów jest czasem poświęcić inne składniki malarstwa. Kanelba nie zadowala się niewyraźnymi, niematerialnymi niuansami. Jako człowiek młody, żywiołowy i wymagający, lubuje się w uciechach zmysłowych, a więc zarówno w żywej, jak i zwartej masie koloru.”
E. Woroniecki, L’Art polonais a Paris. Expositions: (...) de M. Kanelba, au Salon de l’Escalier (...), „La Pologne politique, economique, litteraire et artistique” 1928, połr. I, s. 120.