Malarz i grafik. Studiował w ASP w Krakowie (1904-1908 i 1910/1911) u F. Cynka i J. Pankiewicza, Akademii Sztuk Graficznych w Lipsku oraz Akademii Colarossi w Paryżu. Przebywając przez 18 lat w Paryżu, odbywał podróże po Francji, Hiszpanii, Holandii, Anglii i Włoszech. W 1926 r. zamieszkał na stałe w Krakowie, gdzie już od 1924 r. wykładał w Wolnej Szkole Malarstwa i Rysunku Ludwiki i Wilhelma Mehofferów.
Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", Towarzystwa Artystów Polskich w Paryżu, Cechu Artystów Plastyków "Jednoróg". Malował pejzaże, portrety i martwe natury. Lubił uwieczniać miejsca, w których przebywał, m.in. wybrzeża Prowansji i Bretanii, Paryż, Kraków, Warszawę i miejscowości podgórskie. Czasem powtarzał ten sam widok zmieniając tonacje barwne i sposób malowania (farbę rozmalowywał gładko lub stosował impasty) - np. znane są cztery wersje widoku portu w Martigues k. Marsylii.
W tym bardzo dobrym obrazie uwidaczniają się cechy malarstwa Rubczaka: wyczucie formy i koloru, śmiałe i umiejętne stosowanie jaskrawych barw i kontrastów kolorystycznych, budowa kompozycji za pomocą kolorów i ich tonacji.
olej na tekturze, 39,5 x 51 cm,
sygnowany p.d. "Rubczak"
Malarz i grafik. Studiował w ASP w Krakowie (1904-1908 i 1910/1911) u F. Cynka i J. Pankiewicza, Akademii Sztuk Graficznych w Lipsku oraz Akademii Colarossi w Paryżu. Przebywając przez 18 lat w Paryżu, odbywał podróże po Francji, Hiszpanii, Holandii, Anglii i Włoszech. W 1926 r. zamieszkał na stałe w Krakowie, gdzie już od 1924 r. wykładał w Wolnej Szkole Malarstwa i Rysunku Ludwiki i Wilhelma Mehofferów.
Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", Towarzystwa Artystów Polskich w Paryżu, Cechu Artystów Plastyków "Jednoróg". Malował pejzaże, portrety i martwe natury. Lubił uwieczniać miejsca, w których przebywał, m.in. wybrzeża Prowansji i Bretanii, Paryż, Kraków, Warszawę i miejscowości podgórskie. Czasem powtarzał ten sam widok zmieniając tonacje barwne i sposób malowania (farbę rozmalowywał gładko lub stosował impasty) - np. znane są cztery wersje widoku portu w Martigues k. Marsylii.
W tym bardzo dobrym obrazie uwidaczniają się cechy malarstwa Rubczaka: wyczucie formy i koloru, śmiałe i umiejętne stosowanie jaskrawych barw i kontrastów kolorystycznych, budowa kompozycji za pomocą kolorów i ich tonacji.