Studiował malarstwo na ASP w Krakowie, którą ukończył z wyróżnieniem w 1937. W czasie studiów odbył służbę w Szkole Podchorążych Rezerwy oraz podróż studyjną do Wiednia. Lata wojny przetrwał we Lwowie. W 1944 r. osiadł w Tyńcu, gdzie powstał cykl pejzażowych akwarel. Po wojnie włączył się w organizowanie życia artystycznego, w 1946 podjął pracę pedagogiczną w krakowskiej ASP. W 1946 wystawiał z Grupą Młodych Plastyków. W 1947/48 wyjechał na stypendium do Paryża, gdzie przystąpił do grupy "Le Surréalisme Révolutionnaire", współredagował jej dwumiesięcznik. W 1948 przeniósł się do Warszawy, gdzie związał się z Klubem Młodych Artystów i Naukowców. Okres działalności w ruchu awangardy powojennej zamknął udziałem w I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie na przełomie 1948/49. Od końca 1949 pracował w warszawskiej PWSSP, a po jej połączeniu się z ASP w 1950 rozpoczął wieloletnią karierę pedagogiczną w tej uczelni, trwającą do emerytury w 1982. Jego wystawa indywidualna w marcu 1955 była jedną z pierwszych wystaw sztuki abstrakcyjnej. W tym czasie artysta zaczął formułować własną teorię Sztuki Poruszania Wyobraźni. Oprócz malarstwa i rysunku artysta zajmował się muzyką (grał na skrzypcach), a od lat 80. również poezją.
Akwarela, kredka; 24 x 30 cm
Sygnowany l.d.: Szwacz
Studiował malarstwo na ASP w Krakowie, którą ukończył z wyróżnieniem w 1937. W czasie studiów odbył służbę w Szkole Podchorążych Rezerwy oraz podróż studyjną do Wiednia. Lata wojny przetrwał we Lwowie. W 1944 r. osiadł w Tyńcu, gdzie powstał cykl pejzażowych akwarel. Po wojnie włączył się w organizowanie życia artystycznego, w 1946 podjął pracę pedagogiczną w krakowskiej ASP. W 1946 wystawiał z Grupą Młodych Plastyków. W 1947/48 wyjechał na stypendium do Paryża, gdzie przystąpił do grupy "Le Surréalisme Révolutionnaire", współredagował jej dwumiesięcznik. W 1948 przeniósł się do Warszawy, gdzie związał się z Klubem Młodych Artystów i Naukowców. Okres działalności w ruchu awangardy powojennej zamknął udziałem w I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie na przełomie 1948/49. Od końca 1949 pracował w warszawskiej PWSSP, a po jej połączeniu się z ASP w 1950 rozpoczął wieloletnią karierę pedagogiczną w tej uczelni, trwającą do emerytury w 1982. Jego wystawa indywidualna w marcu 1955 była jedną z pierwszych wystaw sztuki abstrakcyjnej. W tym czasie artysta zaczął formułować własną teorię Sztuki Poruszania Wyobraźni. Oprócz malarstwa i rysunku artysta zajmował się muzyką (grał na skrzypcach), a od lat 80. również poezją.