W 1912 r. przybył do Paryża, gdzie kontynuował naukę w Académie de la Grande Chaumiere. Przyja¼nił się z Soutinem, Chagallem, Modiglianim, Utrillem. Repertuar tematyczny sztuki Epsteina zdominowany jest przez pejzaże. Pod wpływem sztuki Cézanne`a i estetyki wczesnego kubizmu elementy architektoniczne w jego kompozycjach uległy uproszczeniu i geometryzacji, zaś sylwety drzew - ekspresyjnej deformacji. Związki sztuki Epsteina z fowizmem ujawniają się szczególnie dobitnie w serii nadmorskich pejzaży malowanych na południu Francji w latach 1930. Oferowany obraz to charakterystyczny dla tego okresu pejzaż o rozlu¼nionej malarskiej strukturze i wyrazistej fakturze budowanej długimi pociągnięciami pędzla. Kolorystyka oparta jest na wąskiej gamie zieleni, błękitów i różów. Widok na port dopełniona sielankowa scenka przedstawiająca rybacką rodzinę przy łodzi. To jakby dalekie echo ulubionego wątku malarstwa Puvis de Chavannes`a.

27
Henryk (Chaim) EPSTEIN (1890 - 1944)

Łodzie

olej, płótno
49,9 x 65 cm
sygn. l.d. H.Epstein

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W 1912 r. przybył do Paryża, gdzie kontynuował naukę w Académie de la Grande Chaumiere. Przyja¼nił się z Soutinem, Chagallem, Modiglianim, Utrillem. Repertuar tematyczny sztuki Epsteina zdominowany jest przez pejzaże. Pod wpływem sztuki Cézanne`a i estetyki wczesnego kubizmu elementy architektoniczne w jego kompozycjach uległy uproszczeniu i geometryzacji, zaś sylwety drzew - ekspresyjnej deformacji. Związki sztuki Epsteina z fowizmem ujawniają się szczególnie dobitnie w serii nadmorskich pejzaży malowanych na południu Francji w latach 1930. Oferowany obraz to charakterystyczny dla tego okresu pejzaż o rozlu¼nionej malarskiej strukturze i wyrazistej fakturze budowanej długimi pociągnięciami pędzla. Kolorystyka oparta jest na wąskiej gamie zieleni, błękitów i różów. Widok na port dopełniona sielankowa scenka przedstawiająca rybacką rodzinę przy łodzi. To jakby dalekie echo ulubionego wątku malarstwa Puvis de Chavannes`a.