Trudno połączyć któregokolwiek z działających w XIX wieku malarzy z tym obrazem. Poprawna i ciekawa kompozycja, szczególnie z uwagi na dalsze plany. Uwagę widza przyciąga masywny, skalisty brzeg morza z monumentalnym wzniesieniem, na którego szczycie rysuje się sylwetka dużej, kamiennej budowli o charakterze twierdzy bądź zamku. Tematyka obrazu wywodzi się z nowożytnej tradycji przedstawień marynistycznych, ukazujących zmaganie się człowieka z żywiołem morskim. W XIX stuleciu przedstawienia o tym charakterze były nadal bardzo chętnie podejmowane przez artystów w całej Europie i w Stanach Zjednoczonych. Sposób ukazania zdarzenia, faktura i kolorystyka wskazują na artystę niemieckiego, a sam obraz mógł powstać w połowie wieku dziewiętnastego.
olej, płótno,
26,5 x 42 cm
sygnowany w prawym, dolnym rogu: F. Wül
Trudno połączyć któregokolwiek z działających w XIX wieku malarzy z tym obrazem. Poprawna i ciekawa kompozycja, szczególnie z uwagi na dalsze plany. Uwagę widza przyciąga masywny, skalisty brzeg morza z monumentalnym wzniesieniem, na którego szczycie rysuje się sylwetka dużej, kamiennej budowli o charakterze twierdzy bądź zamku. Tematyka obrazu wywodzi się z nowożytnej tradycji przedstawień marynistycznych, ukazujących zmaganie się człowieka z żywiołem morskim. W XIX stuleciu przedstawienia o tym charakterze były nadal bardzo chętnie podejmowane przez artystów w całej Europie i w Stanach Zjednoczonych. Sposób ukazania zdarzenia, faktura i kolorystyka wskazują na artystę niemieckiego, a sam obraz mógł powstać w połowie wieku dziewiętnastego.