Praca wystawiana:
– Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa IV – V 1992, spis kat. na wkładce, poz. 125.

Widoki Lodowca Diablerets w Alpach Berneńskich z 1983 roku to nieliczne w dojrzałej twórczości Jana Lebensteina przedstawienia czysto pejzażowe. Poprzedzają je tylko obrazy z cyklu Wielki Kanion z 1981 oraz prace z okresu studiów i tuż po nich, w których zresztą rolę wiodącą pełni małomiasteczkowa czy podmiejska architektura. Poza tymi wyjątkowymi grupami prac, pejzaż w sztuce Lebensteina pojawia się wyłącznie jako sceneria lub tło kompozycji figuralnych.

116
Jan LEBENSTEIN (1930-1999)

LODOWIEC DIABLERETS (GLACIER DES DIABLERETS) – TRYPTYK, 1983

tusz pióro, pastel, papier
24 x 45,5 cm (każda część w świetle passe-partout), oprawa 37 x 157 cm
każda część sygn. tuszem na odwr. p.d.: I lub II lub III glacier des Diablerets | Lebenstein 1983;
na odwr. oprawy p.g. nalepki wystawy w Zachęcie w 1992 r.: 2 transportowe, niżej wystawowa z nr kat. 125

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca wystawiana:
– Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa IV – V 1992, spis kat. na wkładce, poz. 125.

Widoki Lodowca Diablerets w Alpach Berneńskich z 1983 roku to nieliczne w dojrzałej twórczości Jana Lebensteina przedstawienia czysto pejzażowe. Poprzedzają je tylko obrazy z cyklu Wielki Kanion z 1981 oraz prace z okresu studiów i tuż po nich, w których zresztą rolę wiodącą pełni małomiasteczkowa czy podmiejska architektura. Poza tymi wyjątkowymi grupami prac, pejzaż w sztuce Lebensteina pojawia się wyłącznie jako sceneria lub tło kompozycji figuralnych.