Malarz z kręgu École de Paris Uczył się rysunku w Szkole Sztuk Dekoracyjnych w Moskwie, a następnie kontynuował studia na Sorbonie w Paryżu, a malarstwa uczył się nadal w Acadèmie de la Cheumiere do roku 1929. Okres II wojny światowej spędził w Stanach Zjednoczonych. Do Europy powrócił w 1946 roku. Nadal tworzył w Paryżu, wyjeżdżał do Sabaudii. Tworzył głównie portrety osadzone we wnętrzach, pejzaże i martwe natury. Atmosfera jego pełnych spokoju dzieł jest na tyle osobista, że trudno łączyć go z jednym nurtem artystycznym. Podkreśla się w jego dziełach wybitne cechy koloryzmu, ale również wykazuje się wiele cech ekspresjonizmu.
Olej, płótno naklejone na tekturę; 65 x 49 cm
Sygnowane p.d.: V. Naiditch; na odwrocie napis: Vladimir Naiditch Lisa au Piano
Pochodzenie: muzeum sztuki Villa le Fleur Marka Roeflera
*opłata droit de suite
Malarz z kręgu École de Paris Uczył się rysunku w Szkole Sztuk Dekoracyjnych w Moskwie, a następnie kontynuował studia na Sorbonie w Paryżu, a malarstwa uczył się nadal w Acadèmie de la Cheumiere do roku 1929. Okres II wojny światowej spędził w Stanach Zjednoczonych. Do Europy powrócił w 1946 roku. Nadal tworzył w Paryżu, wyjeżdżał do Sabaudii. Tworzył głównie portrety osadzone we wnętrzach, pejzaże i martwe natury. Atmosfera jego pełnych spokoju dzieł jest na tyle osobista, że trudno łączyć go z jednym nurtem artystycznym. Podkreśla się w jego dziełach wybitne cechy koloryzmu, ale również wykazuje się wiele cech ekspresjonizmu.