W reliefowej kompozycji pokryte farbą płótno malarskie przebite jest dziesiątkami szpilek krawieckich. W gąszczu połyskujących, metalowych szpilek artystka wyodrębnia porządkiem nabijania szpilek oraz złotym kolorem literę "T". Ekspresyjny i pozornie chaotyczny układ podporządkowany jest falującym rytmom wyznaczanym przez kierunki wbijania szpilek. W zainicjowanych pod koniec lat 70. pracach z wykorzystaniem szpilek artystka stosowała różne podłoża, m.in. papier, płótno, blachę, fotografię. Włączała w obszar kompozycji różne materiały i przedmioty. Autorka filmów i performansów eksponowała procesualny charakter powstawania tych prac związany z wysiłkiem fizycznym i powtarzalnością gestu wbijania szpilek.
2018
Kolaż, płótno podklejone czarnym materiałem, akryl, stalowe szpilki krawieckie, wym. 32,5 x 28,3 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn., i dat na przodzie; sygn., dat. i tytuł na odwrocie
W reliefowej kompozycji pokryte farbą płótno malarskie przebite jest dziesiątkami szpilek krawieckich. W gąszczu połyskujących, metalowych szpilek artystka wyodrębnia porządkiem nabijania szpilek oraz złotym kolorem literę "T". Ekspresyjny i pozornie chaotyczny układ podporządkowany jest falującym rytmom wyznaczanym przez kierunki wbijania szpilek. W zainicjowanych pod koniec lat 70. pracach z wykorzystaniem szpilek artystka stosowała różne podłoża, m.in. papier, płótno, blachę, fotografię. Włączała w obszar kompozycji różne materiały i przedmioty. Autorka filmów i performansów eksponowała procesualny charakter powstawania tych prac związany z wysiłkiem fizycznym i powtarzalnością gestu wbijania szpilek.