Malarz, uczeń akademii monachijskiej i paryskiej Académie Julian. Po 1900 zamieszkał w Rzymie, w 1907 przeniósł się do Lwowa. Poza malarstwem sztalugowym zajmował się scenografią, projektował witraże. Wśród często podejmowanych tematów pejzażowych wiele miejsca zajmują motywy marynistyczne, widoki rzymskiej Campanii i Capri. Tematyka rodzajowa to sceny z arabskich targowisk, rybacy neapolitańscy, egzotyczne piękności. Miękki modelunek i łagodny światłocień powyższej pracy są przykładem znakomitego opanowania przez malarza techniki pastelowej.
olej, płótno, 45,5 x 61 cm
sygn, l.d.: F.M. Wygrzywalski / Lido 1923
Malarz, uczeń akademii monachijskiej i paryskiej Académie Julian. Po 1900 zamieszkał w Rzymie, w 1907 przeniósł się do Lwowa. Poza malarstwem sztalugowym zajmował się scenografią, projektował witraże. Wśród często podejmowanych tematów pejzażowych wiele miejsca zajmują motywy marynistyczne, widoki rzymskiej Campanii i Capri. Tematyka rodzajowa to sceny z arabskich targowisk, rybacy neapolitańscy, egzotyczne piękności. Miękki modelunek i łagodny światłocień powyższej pracy są przykładem znakomitego opanowania przez malarza techniki pastelowej.