JÜRGEN LIT FISCHER (1941 Frankfurt nad Menem-2005)

Niemiecki artysta op-art.

Mieszkał i tworzył w Düsseldorfie. Kształcił się jako przedsiębiorca i projektant przemysłowy. Jako samouk zwrócił się w stronę sztuk wizualnych, do których zainspirowała go twórczość Kandinsky'ego.
Zajmował się głównie fenomenem światła i jego relacji z otoczeniem. Kiedy "światło" stało się centralnym tematem jego pracy, dodał litery "LIT" przed swoim nazwiskiem.

W 1968 roku rozpoczął produkcję obiektów świetlnych, a od 1972 roku pracował już jako niezależny artysta. W latach 80. eksperymentował z komputerem i używał języka programowania Fortran do tworzenia wzorów grafiki komputerowej, które przenosił w postaci odbitek na papier i pleksi.
Od 1993 roku, przy licznych instalacjach świetlnych, współpracował z architektem i inżynierem Peterem Brdenkiem.

Punktem kulminacyjnym jego działalności jest udział w Biennale Architektury w Wenecji w 1996 roku.

40
Jürgen LIT FISCHER (1941 Frankfurt nad Menem - 2005)

Licht-Flus (Light Flow), 1984

Relief i grawerowanie, sitodruk na czarnej pleksi, 49,5 x 49,5 cm
Dar od 10/11 Informal

Zobacz katalog

Tennis Art

Aukcja Charytatywna Tennis Art 2025

14.06.2025

14:30

Cena wywoławcza: 400 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

JÜRGEN LIT FISCHER (1941 Frankfurt nad Menem-2005)

Niemiecki artysta op-art.

Mieszkał i tworzył w Düsseldorfie. Kształcił się jako przedsiębiorca i projektant przemysłowy. Jako samouk zwrócił się w stronę sztuk wizualnych, do których zainspirowała go twórczość Kandinsky'ego.
Zajmował się głównie fenomenem światła i jego relacji z otoczeniem. Kiedy "światło" stało się centralnym tematem jego pracy, dodał litery "LIT" przed swoim nazwiskiem.

W 1968 roku rozpoczął produkcję obiektów świetlnych, a od 1972 roku pracował już jako niezależny artysta. W latach 80. eksperymentował z komputerem i używał języka programowania Fortran do tworzenia wzorów grafiki komputerowej, które przenosił w postaci odbitek na papier i pleksi.
Od 1993 roku, przy licznych instalacjach świetlnych, współpracował z architektem i inżynierem Peterem Brdenkiem.

Punktem kulminacyjnym jego działalności jest udział w Biennale Architektury w Wenecji w 1996 roku.