W latach 1926-1928 wystawia w TZSP w Warszawie obrazy olejne: Martwa natura, Gladiousy, Studium do wiejskiej Madonny. Mieszkała wówczas w Kielcach. Przedstawione dzieło przywodzi na myśl prace twórcy impresjonizmu Claude`a Moneta, które powstawały pod koniec życia artysty w jego posiadłości w Giverny. Ich tematem francuski artysta uczynił swój staw, przedstawiając w nich jak zmienia się światło i kolor. Również Halina Obertyńska zachwyciła się pięknem wodnej roślinności oraz niezwykłością efektów światłocieniowych, jakich dostarcza gra światła na wodzie. W omawianym obrazie powstaje złudzenie, że wypełniająca środkową część zielona strefa przyrody zawieszona jest w powietrzu. Z jednej strony woda tworzy iluzję bezkresnej przestrzeni podobną do tej, którą tworzy z drugiej strony zamykające pejzaż od góry niebo.
Olej, tektura; 33 x 23,4 cm
Sygnowany p. d.: Halina Obertyńska
Na odwrocie nalepka papierowa wypełniona czarnym atramentem
Autor Hubert Obertyńska 06150 | Tytuł pejzaż Rodzaj dzieła Ol |
Cena: 55 Właściciel: 812 Data 11 st. 1928
W latach 1926-1928 wystawia w TZSP w Warszawie obrazy olejne: Martwa natura, Gladiousy, Studium do wiejskiej Madonny. Mieszkała wówczas w Kielcach. Przedstawione dzieło przywodzi na myśl prace twórcy impresjonizmu Claude`a Moneta, które powstawały pod koniec życia artysty w jego posiadłości w Giverny. Ich tematem francuski artysta uczynił swój staw, przedstawiając w nich jak zmienia się światło i kolor. Również Halina Obertyńska zachwyciła się pięknem wodnej roślinności oraz niezwykłością efektów światłocieniowych, jakich dostarcza gra światła na wodzie. W omawianym obrazie powstaje złudzenie, że wypełniająca środkową część zielona strefa przyrody zawieszona jest w powietrzu. Z jednej strony woda tworzy iluzję bezkresnej przestrzeni podobną do tej, którą tworzy z drugiej strony zamykające pejzaż od góry niebo.