Studiował m.in. w akademii monachijskiej (1883-87) u K. Rauppa i N. Gysisa oraz w monachijskiej pracowni J. Brandta. W 1896 r. przeniósł się z Monachium do Berlina. Malował początkowo głównie sceny orientalne, od końca XIX w. pejzaże i sceny z polowań oraz obrazy marynistyczne. Współautor kilku panoram (pejzaże), m.in. "Bitwy pod piramidami". Wystawiał w TPSP w Krakowie (od 1884), Lwowie i Poznaniu, w TZSP w Warszawie i za granicą. Od 1895 r. aktywnie uczestniczył w życiu artystycznym Wielkopolski, od 1909 r. działał w poznańskim TPSP i Stowarzyszeniu Artystów. Gościło go i chętnie kupowało jego prace tamtejsze ziemiaństwo i arystokracja, m.in. Zdzisław ks. Czartoryski i Edward hr. Raczyński. Jego obrazy były bardzo popularne, kupowali je wybitni kolekcjonerzy, obok wymienionych także Edward Rejchan czy Ignacy Korwin-Milewski.

Był mistrzem pejzażu. Malował go głównie bez sztafażu opierając się na obserwacji natury. Przykładał dużą wagę do precyzyjnego i realistycznego oddania natury, jej kształtów i barw. W naszym obrazie zwraca uwagę znakomite oddanie śniegu oraz pory dnia.

W posiadaniu muzeów są m.in. zimowe pejzaże: "Przed burzą" (Muzeum Narodowe w Gdańsku), "Krajobraz zimowy z dzikami" (Muzeum Narodowe w Poznaniu), "Ruiny zamku w Czorsztynie" (Lwowska Galeria Sztuki).

36
Michał GORSTKIN-WYWIÓRSKI (1861 Warszawa - 1926 Berlin)

LEŚNICZÓWKA W ŚNIEGU, 1906

olej na płótnie, 60,5 x 80,5 cm,
sygnowany p.d. "M. G. Wywiórski / 1906"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował m.in. w akademii monachijskiej (1883-87) u K. Rauppa i N. Gysisa oraz w monachijskiej pracowni J. Brandta. W 1896 r. przeniósł się z Monachium do Berlina. Malował początkowo głównie sceny orientalne, od końca XIX w. pejzaże i sceny z polowań oraz obrazy marynistyczne. Współautor kilku panoram (pejzaże), m.in. "Bitwy pod piramidami". Wystawiał w TPSP w Krakowie (od 1884), Lwowie i Poznaniu, w TZSP w Warszawie i za granicą. Od 1895 r. aktywnie uczestniczył w życiu artystycznym Wielkopolski, od 1909 r. działał w poznańskim TPSP i Stowarzyszeniu Artystów. Gościło go i chętnie kupowało jego prace tamtejsze ziemiaństwo i arystokracja, m.in. Zdzisław ks. Czartoryski i Edward hr. Raczyński. Jego obrazy były bardzo popularne, kupowali je wybitni kolekcjonerzy, obok wymienionych także Edward Rejchan czy Ignacy Korwin-Milewski.

Był mistrzem pejzażu. Malował go głównie bez sztafażu opierając się na obserwacji natury. Przykładał dużą wagę do precyzyjnego i realistycznego oddania natury, jej kształtów i barw. W naszym obrazie zwraca uwagę znakomite oddanie śniegu oraz pory dnia.

W posiadaniu muzeów są m.in. zimowe pejzaże: "Przed burzą" (Muzeum Narodowe w Gdańsku), "Krajobraz zimowy z dzikami" (Muzeum Narodowe w Poznaniu), "Ruiny zamku w Czorsztynie" (Lwowska Galeria Sztuki).