Seweryn Leopold OBST (1847-1917)
W latach 1865-1871 Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu m.in. u Karla Mayera (1865-1871). W wiedeńskiej szkole mistrzowskiej Christiana Rubena spotkał m.in. Artura Grottgera. Z zamiłowaniem i znawstwem wykorzystywał w swojej twórczości motywy huculskie m.in. malując Hucułów w strojach ludowych, a także publikując książki poświęcone sztuce ludowej. Od 1883 na stałe osiedlił się we Lwowie, gdzie założył pracownię, w której kształcił się m.in. Kazimierz Łotocki (1882-1942). Artysta prezentował swoje działa na wielu wystawach zbiorowych m.in. w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, a także w Londynie. W roku 1912 we Lwowie prezentowana była wystawa monograficzna artysty z okazji pięćdziesięciolecia twórczości. Obraz "Leniwcy" pokazuje warsztatowe możliwości Seweryna Obsta, którego twórczość była poparta wnikliwymi studiami z natury. Niezwykła umiejętność obserwacji w omawianym dziele jest połączona z drobiazgową precyzją kładzenia farby oraz znajomością anatomii.

6
Seweryn OBST (1847-1917)

Leniwcy

Olej, płótno, 7x15 cm,
sygn. p.d.: Sewer

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Seweryn Leopold OBST (1847-1917)
W latach 1865-1871 Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu m.in. u Karla Mayera (1865-1871). W wiedeńskiej szkole mistrzowskiej Christiana Rubena spotkał m.in. Artura Grottgera. Z zamiłowaniem i znawstwem wykorzystywał w swojej twórczości motywy huculskie m.in. malując Hucułów w strojach ludowych, a także publikując książki poświęcone sztuce ludowej. Od 1883 na stałe osiedlił się we Lwowie, gdzie założył pracownię, w której kształcił się m.in. Kazimierz Łotocki (1882-1942). Artysta prezentował swoje działa na wielu wystawach zbiorowych m.in. w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, a także w Londynie. W roku 1912 we Lwowie prezentowana była wystawa monograficzna artysty z okazji pięćdziesięciolecia twórczości. Obraz "Leniwcy" pokazuje warsztatowe możliwości Seweryna Obsta, którego twórczość była poparta wnikliwymi studiami z natury. Niezwykła umiejętność obserwacji w omawianym dziele jest połączona z drobiazgową precyzją kładzenia farby oraz znajomością anatomii.