Roman Solski tematem przewodnim w swojej sztuce uczynił kobiecy akt, który realizuje poprzez syntetyczne formy. Prezentowana w ofercie rzeźba to ascetyczna realizacja,
w której artysta operuje prostymi formami geometrycznymi. Głównym medium, które wybiera do swoich prac, jest brąz. Błyszcząca powierzchnia metalu pozwala uzyskać
dodatkowe walory światłocieniowe. Siłą rzeźb Solskiego jest oszczędność form i przemyślana, zbalansowana kompozycja. Choć artysta specjalizuje się w kobiecych aktach, to jego wielką pasją są konie, a realizacje wykorzystujące ten temat przewijają się w całej jego twórczości.

Artysta studiował na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Początkowo zbierał doświadczenie w pracowni profesora Stanisława Kulona, a w latach 1980-82 profesora Tadeusza Łodziany, u którego obronił dyplom w 1983. W latach 80. Łodziana był już jednym z najbardziej znanych polskich rzeźbiarzy o ugruntowanej pozycji artystycznej, a jego sztuka wywarła ogromny wpływ na późniejszą twórczość Solskiego. Łodziana dążył do unowocześnienia myślenia o rzeźbie i wyraźnie manifestował potrzebę redefinicji pojęcia obiektu artystycznego. Formy, które tworzył, nabierały coraz bardziej abstrakcyjnych cech, jednocześnie będąc niezwykle harmonijne. Oprócz Tadeusza Łodziany, artystę fascynuje twórczość Henry’ego Moore’a oraz Constantina Brancusiego., których wpływy widoczne są w jego twórczości.

Urodzony w Łodzi w 1957 r.
Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi /1972-1977/
Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na wydziale rzeźby /1977-1982/ w pracowni prof. St. Kulona /rok I-II/ i w pracowni prof. T. Łodziany /rok III-V/
Dyplom w 1983 r. w dyscyplinie rzeźby pod kierunkiem prof. Tadeusza Łodziany
Aneks do dyplomu w dyscyplinie malarstwa pod kierunkiem prof. Ludwika Maciąga
Praca pedagogiczna na stanowisku wykładowcy rzeźby w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi oraz w Studium Technik Teatralnych i Filmowych /1987-1988/
Tematem przewodnim w sztuce jest synteza aktu kobiecego

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

13
Roman SOLSKI (ur. 1957, Łódź)

"Lena"

brąz patynowany i oksydowany, postawa drewniana, 53,5 x 28 x 19,5 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Roman Solski tematem przewodnim w swojej sztuce uczynił kobiecy akt, który realizuje poprzez syntetyczne formy. Prezentowana w ofercie rzeźba to ascetyczna realizacja,
w której artysta operuje prostymi formami geometrycznymi. Głównym medium, które wybiera do swoich prac, jest brąz. Błyszcząca powierzchnia metalu pozwala uzyskać
dodatkowe walory światłocieniowe. Siłą rzeźb Solskiego jest oszczędność form i przemyślana, zbalansowana kompozycja. Choć artysta specjalizuje się w kobiecych aktach, to jego wielką pasją są konie, a realizacje wykorzystujące ten temat przewijają się w całej jego twórczości.

Artysta studiował na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Początkowo zbierał doświadczenie w pracowni profesora Stanisława Kulona, a w latach 1980-82 profesora Tadeusza Łodziany, u którego obronił dyplom w 1983. W latach 80. Łodziana był już jednym z najbardziej znanych polskich rzeźbiarzy o ugruntowanej pozycji artystycznej, a jego sztuka wywarła ogromny wpływ na późniejszą twórczość Solskiego. Łodziana dążył do unowocześnienia myślenia o rzeźbie i wyraźnie manifestował potrzebę redefinicji pojęcia obiektu artystycznego. Formy, które tworzył, nabierały coraz bardziej abstrakcyjnych cech, jednocześnie będąc niezwykle harmonijne. Oprócz Tadeusza Łodziany, artystę fascynuje twórczość Henry’ego Moore’a oraz Constantina Brancusiego., których wpływy widoczne są w jego twórczości.

Urodzony w Łodzi w 1957 r.
Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi /1972-1977/
Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na wydziale rzeźby /1977-1982/ w pracowni prof. St. Kulona /rok I-II/ i w pracowni prof. T. Łodziany /rok III-V/
Dyplom w 1983 r. w dyscyplinie rzeźby pod kierunkiem prof. Tadeusza Łodziany
Aneks do dyplomu w dyscyplinie malarstwa pod kierunkiem prof. Ludwika Maciąga
Praca pedagogiczna na stanowisku wykładowcy rzeźby w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi oraz w Studium Technik Teatralnych i Filmowych /1987-1988/
Tematem przewodnim w sztuce jest synteza aktu kobiecego

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.