"Myśl, która doprowadziła mnie do zrobienia tej pracy, dotyczyła samej racjonalności, która jest podstawą systemu klocków lego, a która wydała mi się przerażająca: nie można z tych klocków zbudować nic, na co nie pozwala precyzyjny, racjonalny system".
ZBIGNIEW LIBERA
"Lego. Obóz koncentracyjny" (1996) to najbardziej znana realizacja z serii "zabawek" Libery, uważana jest za jedno z najważniejszych dzieł polskiej sztuki współczesnej. Jest to cykl fotografii i zestaw siedmiu różnej wielkości pudełek z klockami LEGO, z których artysta sugerował zbudowanie obozu koncentracyjnego. Z powodu zbyt dosłownego odczytania pracy przez publiczność wywołała ona wiele kontrowersji i w efekcie nie została dopuszczona do wystawy w ramach polskiego pawilonu na Biennale w Wenecji w 1997 roku. Praca szybko stała się realizacją ikoniczną i - w różnych wersjach - jest nieustanie prezentowana na wystawach na całym świecie. Co ciekawe, "Lego. Obóz koncentracyjny" znalazł się m.in. w zbiorach Muzeum Żydowskiego w Nowym Jorku.
W portfolio znajduje się 11 fotografii przedstawiających scenki i obiekty, które można ułożyć według koncepcji przedstawionej przez Liberę. Portfolio zostało wydane w 12 egzemplarzach numerowanych i sygnowanych przez autora.
Należy do najciekawszych artystów pokolenia, które pojawiło się na krajowej scenie artystycznej w latach osiemdziesiątych (w okresie tym nie uczestniczył w oficjalnym obiegu artystycznym, działał m.in. alternatywnym kręgu łódzkiego strychu i "Kultury Zrzuty", współpracował także z Zofią Kulik jako jej model), tworzy obiekty, instalacje, realizacje wideo, posługuje się fotografią, malarstwem, jest autorem działań multimedialnych. Przedstawione na początku lat dziewięćdziesiątych prace o charakterze kontemplacyjno-medytacyjnym - jak np. realizacja wideo "Perseweracja mistyczna" (pokazana m.in. na głośnej wystawie "Perseweracja mistyczna i róża" w 1992 r. w PGS w Sopocie) wywołały wokół jego twórczości spore zanteresowanie. Kolejne wystawy na których przedstawił takie realizacje jak "Urządzenia korekcyjne" (wystawa indywidualna w CSW w Warszawie), czy też model obozu koncentracyjnego zbudowany z klocków lego, przyniosły mu miano artysty kontrowersyjnego i międzynarodowy rozgłos. W 2004 r. w łódzkim Atlasie Sztuki, PGS Sopot, poznańskim Arsenale pokazał wystawę swoich prac wykorzystujących przekaz fotograficzny "Mistrzowie i pozytywy".
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
C-Print/papier fotograficzny,20 x 29,7 cm (10 fotografii), 26,4 x 40 cm (1 fotografia),
na okładce teczki opis autorski: ‘Zbigniew Libera | KZL LEGO 1996 | 10 photos 20 cm x 29,7 cm | 1 photo 26, 4 cm x 40 cm | 5/12’
edycja 5/12, każda fotografia sygnowana, numerowana i datowana
"Myśl, która doprowadziła mnie do zrobienia tej pracy, dotyczyła samej racjonalności, która jest podstawą systemu klocków lego, a która wydała mi się przerażająca: nie można z tych klocków zbudować nic, na co nie pozwala precyzyjny, racjonalny system".
ZBIGNIEW LIBERA
"Lego. Obóz koncentracyjny" (1996) to najbardziej znana realizacja z serii "zabawek" Libery, uważana jest za jedno z najważniejszych dzieł polskiej sztuki współczesnej. Jest to cykl fotografii i zestaw siedmiu różnej wielkości pudełek z klockami LEGO, z których artysta sugerował zbudowanie obozu koncentracyjnego. Z powodu zbyt dosłownego odczytania pracy przez publiczność wywołała ona wiele kontrowersji i w efekcie nie została dopuszczona do wystawy w ramach polskiego pawilonu na Biennale w Wenecji w 1997 roku. Praca szybko stała się realizacją ikoniczną i - w różnych wersjach - jest nieustanie prezentowana na wystawach na całym świecie. Co ciekawe, "Lego. Obóz koncentracyjny" znalazł się m.in. w zbiorach Muzeum Żydowskiego w Nowym Jorku.
W portfolio znajduje się 11 fotografii przedstawiających scenki i obiekty, które można ułożyć według koncepcji przedstawionej przez Liberę. Portfolio zostało wydane w 12 egzemplarzach numerowanych i sygnowanych przez autora.
Należy do najciekawszych artystów pokolenia, które pojawiło się na krajowej scenie artystycznej w latach osiemdziesiątych (w okresie tym nie uczestniczył w oficjalnym obiegu artystycznym, działał m.in. alternatywnym kręgu łódzkiego strychu i "Kultury Zrzuty", współpracował także z Zofią Kulik jako jej model), tworzy obiekty, instalacje, realizacje wideo, posługuje się fotografią, malarstwem, jest autorem działań multimedialnych. Przedstawione na początku lat dziewięćdziesiątych prace o charakterze kontemplacyjno-medytacyjnym - jak np. realizacja wideo "Perseweracja mistyczna" (pokazana m.in. na głośnej wystawie "Perseweracja mistyczna i róża" w 1992 r. w PGS w Sopocie) wywołały wokół jego twórczości spore zanteresowanie. Kolejne wystawy na których przedstawił takie realizacje jak "Urządzenia korekcyjne" (wystawa indywidualna w CSW w Warszawie), czy też model obozu koncentracyjnego zbudowany z klocków lego, przyniosły mu miano artysty kontrowersyjnego i międzynarodowy rozgłos. W 2004 r. w łódzkim Atlasie Sztuki, PGS Sopot, poznańskim Arsenale pokazał wystawę swoich prac wykorzystujących przekaz fotograficzny "Mistrzowie i pozytywy".
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.