Rzeźbiarz Alfred Barye (1839-1882) urodził się w Paryżu i był synem znanego animalisty okresu romantyzmu Antoine`a Louisa Barye. Pracował w cieniu swego
słynnego ojca, u którego odebrał też naukę, od młodych lat pracował w należącej doń odlewni metalu, a także przejął tematykę animalistyczną cieszącą się
w dziewiętnastowiecznej Francji wielkim wzięciem. Szczególne upodobanie znajdował w rzeźbach koni wyścigowych. Wystawiał na Salonach Paryskich
w latach: 1864, 1865, 1866, 1872. Celem odróżnienia swych dzieł od prac ojca sygnował je: Alf. Barye, później zaś A. Barye fils lub Barye fils. Prezentowana tu
rzeźba konia tureckiego (nazwa odautorska) wykonana została według modelu
z 1870 r. Idący kłusem wschodniej rasy ogier w ozdobnej uprzęży, bez siodła, posadowiony jest na owalnej podstawie imitującej porośniętą trawą ziemię z pniakiem.

407
Alfred BARYE (1839-1882)

Le Cheval Turc

brąz patynowany na czarno, wys. 62,5 cm., szer. 60 cm.
Na podstawie sygn.: Barye: fils

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rzeźbiarz Alfred Barye (1839-1882) urodził się w Paryżu i był synem znanego animalisty okresu romantyzmu Antoine`a Louisa Barye. Pracował w cieniu swego
słynnego ojca, u którego odebrał też naukę, od młodych lat pracował w należącej doń odlewni metalu, a także przejął tematykę animalistyczną cieszącą się
w dziewiętnastowiecznej Francji wielkim wzięciem. Szczególne upodobanie znajdował w rzeźbach koni wyścigowych. Wystawiał na Salonach Paryskich
w latach: 1864, 1865, 1866, 1872. Celem odróżnienia swych dzieł od prac ojca sygnował je: Alf. Barye, później zaś A. Barye fils lub Barye fils. Prezentowana tu
rzeźba konia tureckiego (nazwa odautorska) wykonana została według modelu
z 1870 r. Idący kłusem wschodniej rasy ogier w ozdobnej uprzęży, bez siodła, posadowiony jest na owalnej podstawie imitującej porośniętą trawą ziemię z pniakiem.