Obraz wystawiany i reprodukowany:
– Teresa Pągowska (katalog wystawy), wyd. Galeria Opera, Warszawa 2018, s. 39.

Mój warsztat był zawsze prosty i ograniczony do rzeczy podstawowych. Powrót do surowego płótna – czy jego odkrycie jako ogromnie bogatego elementu – mówi o tym, że nadal istnieje we mnie tęsknota, żeby wszystko było jak najprostsze, żeby w tym co zwyczajne, odkryć tajemnicę i osobistą poetykę. (...)
Na osobowość artysty wpływa jego stosunek do świata, który z kolei, jest przecież funkcją tejże osobowości. Malarstwo nie jest odpowiedzią wprost. Obraz maluje się dopiero po znalezieniu formy na to, co się przeżyło.
Rozmowa z Teresą Pągowską [w:] Zbigniew Taranienko, Rozmowy o malarstwie, PIW, Warszawa 1987, s. 95

124
Teresa PĄGOWSKA (1926 Warszawa - 2007 Warszawa)

LATARNIA I BEZDOMNY PIES, 2006

akryl, tempera, płótno
140,5 x 127,5 cm
sygn. l.d.: TP
sygn. flamastrem na odwr. na płótnie wzdłuż g. krawędzi: TERESA PĄGOWSKA 2006 LATARNIA I BEZDOMNY PIES 140 x 130 cm; na poprzecznej listwie krosna oł.: 139 x 127 W

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz wystawiany i reprodukowany:
– Teresa Pągowska (katalog wystawy), wyd. Galeria Opera, Warszawa 2018, s. 39.

Mój warsztat był zawsze prosty i ograniczony do rzeczy podstawowych. Powrót do surowego płótna – czy jego odkrycie jako ogromnie bogatego elementu – mówi o tym, że nadal istnieje we mnie tęsknota, żeby wszystko było jak najprostsze, żeby w tym co zwyczajne, odkryć tajemnicę i osobistą poetykę. (...)
Na osobowość artysty wpływa jego stosunek do świata, który z kolei, jest przecież funkcją tejże osobowości. Malarstwo nie jest odpowiedzią wprost. Obraz maluje się dopiero po znalezieniu formy na to, co się przeżyło.
Rozmowa z Teresą Pągowską [w:] Zbigniew Taranienko, Rozmowy o malarstwie, PIW, Warszawa 1987, s. 95