Boasson, malarz i grafik holenderski, absolwent akademii haskiej. W latach 1910-1923 mieszkał i działał w Hadze, odbywając podróże do Francji, Hiszpanii i Tangeru. Od 1923 roku osiedlił się we Francji, w Fontainebleau. Autor pejzaży i portretów, wystawiał na paryskich Salonach Société des Artistes Fran?ais i Société Nationale des Beaux-Arts. Obraz ukazuje wnętrze lasu oświetlone mocnym światłem słonecznym. Artystę interesuje efekt, jaki wywołuje padające z boku światło i jego rozkład na konarach drzew i listowiu. Osiedlając się w Fontainebleau, świadomie powrócił do źródeł nowoczesnego pejzażu, który zrodził się w tamtych okolicach, w drugiej ćwierci XIX wieku, za sprawą Barbizończyków. Twórczość Boassona zawdzięcza też bardzo dużo malarstwu impresjonistów, stosowanym przez nich rozwiązaniom kompozycyjnym i technice pointylistycznej. Obraz pochodzi prawdopodobnie z pierwszej dekady XX wieku.
Boasson, malarz i grafik holenderski, absolwent akademii haskiej. W latach 1910-1923 mieszkał i działał w Hadze, odbywając podróże do Francji, Hiszpanii i Tangeru. Od 1923 roku osiedlił się we Francji, w Fontainebleau. Autor pejzaży i portretów, wystawiał na paryskich Salonach Société des Artistes Fran?ais i Société Nationale des Beaux-Arts. Obraz ukazuje wnętrze lasu oświetlone mocnym światłem słonecznym. Artystę interesuje efekt, jaki wywołuje padające z boku światło i jego rozkład na konarach drzew i listowiu. Osiedlając się w Fontainebleau, świadomie powrócił do źródeł nowoczesnego pejzażu, który zrodził się w tamtych okolicach, w drugiej ćwierci XIX wieku, za sprawą Barbizończyków. Twórczość Boassona zawdzięcza też bardzo dużo malarstwu impresjonistów, stosowanym przez nich rozwiązaniom kompozycyjnym i technice pointylistycznej. Obraz pochodzi prawdopodobnie z pierwszej dekady XX wieku.