W 1921 roku Wyczółkowski odwiedził Puszczę Białowieską. Liczne szkice i studia, które artysta tam wykonał pozwoliły na powstanie znakomitej teki „Wrażenia z Białowieży”. Na tekę składa się 10 litografii wydanych w Krakowie w 1922. Wyczółkowskiego fascynował las, jego mroczne piękno, wielowątkowość, mówił o sobie: „Jestem dzieckiem lasu.”, a o lesie: „Wnętrze lasu ciemne, drzewa białe, ściana puszczy. Czarność, dziś dałbym to inaczej, potężniej”.
(„Leon Wyczółkowski. Listy i wspomnienia”, oprac. M. Twarowska, Ossolineum, Wrocław 1960, ss. 130, 134; M. Twarowska „Leon Wyczółkowski”, Auriga, Warszawa 1962, s. 35).
tusz lawowany, akwarela, papier powlekany, technika wydrapywania, 25,8 x 35,3 cm,
sygn. oł. śr.d.: LWyczół 1921.
Na odwrocie napis ołówkiem: Puszcza jodłowa / Wyczółkowski.
Stan zachowania: papier naklejony na tekturę, dr. ubytki papieru w p.g. narożniku, w narożnikach widoczne ślady po pinezkach.
W 1921 roku Wyczółkowski odwiedził Puszczę Białowieską. Liczne szkice i studia, które artysta tam wykonał pozwoliły na powstanie znakomitej teki „Wrażenia z Białowieży”. Na tekę składa się 10 litografii wydanych w Krakowie w 1922. Wyczółkowskiego fascynował las, jego mroczne piękno, wielowątkowość, mówił o sobie: „Jestem dzieckiem lasu.”, a o lesie: „Wnętrze lasu ciemne, drzewa białe, ściana puszczy. Czarność, dziś dałbym to inaczej, potężniej”.
(„Leon Wyczółkowski. Listy i wspomnienia”, oprac. M. Twarowska, Ossolineum, Wrocław 1960, ss. 130, 134; M. Twarowska „Leon Wyczółkowski”, Auriga, Warszawa 1962, s. 35).