Bronisława Rychter-Janowska studiowała jako stypendystka u A. Az˙bgo w Monachium w latach 1899-1902. Odbyła wówczas podróż po południowej Europie. Naukę uzupełniała jeszcze w akademii florenckiej. Najczęściej malowała pejzaże i portrety. Powoli w jej styl malarski wniknął na stałe nastrojowy motyw dworkowej architektury polskiej. Na jego tle ukazywała sceny pełne emocji i wewnętrznej dramaturgii - pożegnania i powitania, pogrzeby, kolejne pory roku, zmiany słonecznego światła. Związana z Krakowem i ze Lwowem, w latach 1908-1909 mieszkała w Starym Sączu. Zajmowała się również tkaniną artystyczną. Najczęściej swoje prace malarskie wystawiała w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i we Lwowie. W ostatnich latach tworzyła mało, spotykając się z krytyką pozostawania w kręgu tych samych ulubionych przez siebie motywów.
olej, tektura; 35 x 38,5 cm;
sygnowany po lewej stronie u dołu: B. RYCHTER-JANOWSKA;
na odwrocie nalepka wystawowa: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie | Nr 49/1927 | Nazwisko Bron Rychter-Janowska | Adres Kraków Dunajewskiego 1 | Tytuł Lago Maggiore o zachodzie | Rodzaj Olej Cena 150 zł | Własność autorki
Bronisława Rychter-Janowska studiowała jako stypendystka u A. Az˙bgo w Monachium w latach 1899-1902. Odbyła wówczas podróż po południowej Europie. Naukę uzupełniała jeszcze w akademii florenckiej. Najczęściej malowała pejzaże i portrety. Powoli w jej styl malarski wniknął na stałe nastrojowy motyw dworkowej architektury polskiej. Na jego tle ukazywała sceny pełne emocji i wewnętrznej dramaturgii - pożegnania i powitania, pogrzeby, kolejne pory roku, zmiany słonecznego światła. Związana z Krakowem i ze Lwowem, w latach 1908-1909 mieszkała w Starym Sączu. Zajmowała się również tkaniną artystyczną. Najczęściej swoje prace malarskie wystawiała w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i we Lwowie. W ostatnich latach tworzyła mało, spotykając się z krytyką pozostawania w kręgu tych samych ulubionych przez siebie motywów.