„Żyję w dwóch światach, jednym jest rzeczywistość, która wydaje mi się sztuką, a drugim moje malarstwo, które definiuje moją rzeczywistość”.
Jin Bo

Jin Bo jest chińskim artystą współczesnym, tworzącym we Francji i Chinach, w krajach, w których zdobywał swoje artystyczne doświadczenie. W swojej twórczości artysta sięga przede wszystkim po wizerunki osób znanych z popkultury bądź politycznych plakatów, takich jak Marilyn Monroe, Serge Gainsbourg, Basquiat, Mao czy Francis Bacon. W serii portretów Bo można wyróżnić dwie tematycznie wyraziste osie – pierwszą dedykowaną twórcom i innym artystom, i drugą, o czysto politycznym charakterze. W przypadku obu tych zakresów tematycznych formalne podejście do obrazu pozostaje podobne. Jin Bo wykorzystuje metodę nakładania na siebie realistycznych, jak gdyby fotograficznych przedstawień konkretnej postaci. Pojedyncze, ostrzejsze zdjęcie, zostaje przez artystę zwielokrotnione i nałożone na siebie, przy równoległym zastosowaniu efektów przydymienia i rozmycia. Twarze portretowanych zyskują dzięki tym zabiegom efekt transparentności i zanikania, przywodzący na myśl skojarzenia z mgłą lub widokiem widzianym przez łzy lub nieostry obiektyw aparatu. W „La jeunesse superposee” (2007) Jin Bo z jednej strony pochyla się ponownie nad wypracowanym wizerunkiem bohatera obrazu jako widma-ikony, a z drugiej wskazuje na wątki silniej upolitycznione, splatające się z zainteresowaniem artysty innymi, kanonicznymi wręcz, obrazami inspirowanymi fotografiami wodza Mao. Zwielokrotnienie wizerunku żołnierza na obrazie jest więc przykładem sposobu na budowanie kultu wokół przedstawienia jednostki, a jednocześnie wskazuje na pewien rozdźwięk pomiędzy wszechobecnością zachodnich idoli, a brakiem znajomości ich wschodnich odpowiedników na Zachodzie. Z tego powodu, anonimowy chiński młody żołnierz w mundurze, z zachodniej perspektywy, może kryć w sobie potencjał, aby stać się takim rozpoznawalnym wizerunkiem.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
- Obiekt importowany spoza terytorium UE na podstawie odprawy czasowej. Importowy podatek VAT w wysokości 8% kwoty wylicytowanej, będzie doliczony do ceny sprzedaży obiektu.

60
Jin BO (ur. 1978)

"La jeunesse superposée", 2007

olej/płótno, 130 x 97 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: '"La junesse superposee" 2007 | Huile sur toile 130 x 97 cm | [sygnatura]'
opisany na blejtramie: 'LA GALERIE 5 TISE 31'
* podatek importowy 8%

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Żyję w dwóch światach, jednym jest rzeczywistość, która wydaje mi się sztuką, a drugim moje malarstwo, które definiuje moją rzeczywistość”.
Jin Bo

Jin Bo jest chińskim artystą współczesnym, tworzącym we Francji i Chinach, w krajach, w których zdobywał swoje artystyczne doświadczenie. W swojej twórczości artysta sięga przede wszystkim po wizerunki osób znanych z popkultury bądź politycznych plakatów, takich jak Marilyn Monroe, Serge Gainsbourg, Basquiat, Mao czy Francis Bacon. W serii portretów Bo można wyróżnić dwie tematycznie wyraziste osie – pierwszą dedykowaną twórcom i innym artystom, i drugą, o czysto politycznym charakterze. W przypadku obu tych zakresów tematycznych formalne podejście do obrazu pozostaje podobne. Jin Bo wykorzystuje metodę nakładania na siebie realistycznych, jak gdyby fotograficznych przedstawień konkretnej postaci. Pojedyncze, ostrzejsze zdjęcie, zostaje przez artystę zwielokrotnione i nałożone na siebie, przy równoległym zastosowaniu efektów przydymienia i rozmycia. Twarze portretowanych zyskują dzięki tym zabiegom efekt transparentności i zanikania, przywodzący na myśl skojarzenia z mgłą lub widokiem widzianym przez łzy lub nieostry obiektyw aparatu. W „La jeunesse superposee” (2007) Jin Bo z jednej strony pochyla się ponownie nad wypracowanym wizerunkiem bohatera obrazu jako widma-ikony, a z drugiej wskazuje na wątki silniej upolitycznione, splatające się z zainteresowaniem artysty innymi, kanonicznymi wręcz, obrazami inspirowanymi fotografiami wodza Mao. Zwielokrotnienie wizerunku żołnierza na obrazie jest więc przykładem sposobu na budowanie kultu wokół przedstawienia jednostki, a jednocześnie wskazuje na pewien rozdźwięk pomiędzy wszechobecnością zachodnich idoli, a brakiem znajomości ich wschodnich odpowiedników na Zachodzie. Z tego powodu, anonimowy chiński młody żołnierz w mundurze, z zachodniej perspektywy, może kryć w sobie potencjał, aby stać się takim rozpoznawalnym wizerunkiem.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
- Obiekt importowany spoza terytorium UE na podstawie odprawy czasowej. Importowy podatek VAT w wysokości 8% kwoty wylicytowanej, będzie doliczony do ceny sprzedaży obiektu.