Na kolistej podstawie napis: Houdon Jean Antoine Houdon, wybitny rzeźbiarz francuski epoki neoklasycyzmu, był uczniem m. in. Jeanne`a-Baptiste`a Pigalle`a. Działał głównie w Paryżu jako twórca wykonywanych w brązie i marmurze posągów mitologicznych i alegorycznych; wsławił się także jako świetny portrecista. Główne cechy jego sztuki to - obok świadomej antykizacji - prostota kompozycji, poczucie realizmu, a w portretach umiejętność psychologicznej charakterystyki modela. Rzeźby Houdon`a powtarzane były w różnych technikach i w różnej skali (najczęściej w redukcjach) przez cały wiek XIX. Do najczęstszych należała niezwykle polularna "La Frileuse" (Zmarźluszka) - rzeźba kulącej się z zimna nagiej dziewczyny otulonej jedynie w chustę, z 1784 r., której oryginał przechowywany jest w Luwrze.
Na kolistej podstawie napis: Houdon Jean Antoine Houdon, wybitny rzeźbiarz francuski epoki neoklasycyzmu, był uczniem m. in. Jeanne`a-Baptiste`a Pigalle`a. Działał głównie w Paryżu jako twórca wykonywanych w brązie i marmurze posągów mitologicznych i alegorycznych; wsławił się także jako świetny portrecista. Główne cechy jego sztuki to - obok świadomej antykizacji - prostota kompozycji, poczucie realizmu, a w portretach umiejętność psychologicznej charakterystyki modela. Rzeźby Houdon`a powtarzane były w różnych technikach i w różnej skali (najczęściej w redukcjach) przez cały wiek XIX. Do najczęstszych należała niezwykle polularna "La Frileuse" (Zmarźluszka) - rzeźba kulącej się z zimna nagiej dziewczyny otulonej jedynie w chustę, z 1784 r., której oryginał przechowywany jest w Luwrze.