Wystawiany - Mela Muter, Jean-Claude Bellier, Paryż 26. IV.- 27. V. 1966 r.
Literatura - Mela Muter, katalog wystawy, Jean-Claude Bellier, Paryż 1966, poz. 4. (reprodukcja).
Na odwrocie:
Artystka związana z grupą École de Paris. Malarstwa uczyła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet M. Kotarbińskiego w Warszawie. W 1901 r. wyjechała do Paryża, gdzie wstąpiła do Académie Colarossi i Académie de la Grande Chaumiere. Debiutowała w 1912 r. wystawą indywidualną w Galerii José Dalmau w Barcelonie, wielokrotnie wystawiała na paryskich Salonach. Odbywała liczne podróże artystyczne m.in. do Bretanii i Hiszpanii, gdzie malowała w plenerze. Jej twórczość w początkowym okresie pozostawała pod wpływem malarstwa szkoły Pont-Aven, później uległa fascynacji sztuką E. Vuillarda, V. Van Gogha i P. Cézanne`a.
Olej na płótnie 85 x 90 cm
Nie sygnowany
Olej na płótnie 85 x 90 cm
Sygnowany l.g. - "Muter"
Wystawiany - Mela Muter, Jean-Claude Bellier, Paryż 26. IV.- 27. V. 1966 r.
Literatura - Mela Muter, katalog wystawy, Jean-Claude Bellier, Paryż 1966, poz. 4. (reprodukcja).
Na odwrocie:
Artystka związana z grupą École de Paris. Malarstwa uczyła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet M. Kotarbińskiego w Warszawie. W 1901 r. wyjechała do Paryża, gdzie wstąpiła do Académie Colarossi i Académie de la Grande Chaumiere. Debiutowała w 1912 r. wystawą indywidualną w Galerii José Dalmau w Barcelonie, wielokrotnie wystawiała na paryskich Salonach. Odbywała liczne podróże artystyczne m.in. do Bretanii i Hiszpanii, gdzie malowała w plenerze. Jej twórczość w początkowym okresie pozostawała pod wpływem malarstwa szkoły Pont-Aven, później uległa fascynacji sztuką E. Vuillarda, V. Van Gogha i P. Cézanne`a.