Magritte zawsze nosił garnitur i melonik, dlatego jeden z poglądów jest taki, że mężczyzna na obrazie to autoportret. Jednak inna szkoła myślenia jest taka, że mężczyzna jest odbiciem swojego bohatera Fantomasa.

René François Ghislain Magritte – belgijski malarz, surrealista. Nazywany „autorem słów i rzeczy”, lubił zmieniać nazwy przedmiotów, czego przykładem mógłby być obraz Zdradliwość obrazów. Obrazy jego szokowały i wzbudzały kontrowersje, wyróżnia je poetycka nastrojowość oraz precyzyjny rysunek. Namalowany w 1926 obraz „Zagubiony dżokej” uznaje się za surrealistyczny manifest Magritte.

Oryginał obrazu, olej na płótnie 41 x 33 cm znajduje się w Magritte Museum, Brussels.

36
René MAGRITTE (1898 Lessines - 1967 Bruksela)

La bonne foi (Dobra wiara – 1965)

Litografia, papier welinowy o wysokiej gramaturze, 42 x 30 cm (kompozycja), 70 x 50 (arkusz), numerowana ołówkiem 20/100,
sygnowana z płyty pod kompozycją „Magritte”, sucha pieczęć wydawcy p.d. : "EDIZIONI ARO D'ARTE"; ”. Sucha pieczęć l.d.: „S.P.A.D.E.M. Paris” (SPADEM jest francuskim odpowiednikiem polskiego ZAIKS), na odwrociu hologram „verification of authenticity”. Oryginalny certyfikat.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Magritte zawsze nosił garnitur i melonik, dlatego jeden z poglądów jest taki, że mężczyzna na obrazie to autoportret. Jednak inna szkoła myślenia jest taka, że mężczyzna jest odbiciem swojego bohatera Fantomasa.

René François Ghislain Magritte – belgijski malarz, surrealista. Nazywany „autorem słów i rzeczy”, lubił zmieniać nazwy przedmiotów, czego przykładem mógłby być obraz Zdradliwość obrazów. Obrazy jego szokowały i wzbudzały kontrowersje, wyróżnia je poetycka nastrojowość oraz precyzyjny rysunek. Namalowany w 1926 obraz „Zagubiony dżokej” uznaje się za surrealistyczny manifest Magritte.

Oryginał obrazu, olej na płótnie 41 x 33 cm znajduje się w Magritte Museum, Brussels.