Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu , obroniła dyplom w 2012r. na Wydziale Grafiki. W marcu 2014r. odbyła się w Poznaniu jej pierwsza indywidualna wystawa. Artystyczne działania oscylują głównie wokół kolażu, co pozwala jej na swobodę twórczej wypowiedzi, nie ograniczającej do jednej techniki. Myślą przewodnią prac artystki jest zawsze chęć stworzenia nowej historii z już zastanych elementów, rozbijanie ich na części pierwsze i składanie w innym kontekście. Pozornie zwykły motyw podróży jest dla niej przyczynkiem do rozmowy o samotności, byciu w pojedynkę etc. W swojej pracy twórczej wyznaje zasadę tworzenia obrazów "do (od)czytania", opowiadając nimi historie, różne, dla każde inne, bardziej lub mniej osobiste.

Komentarz autorski:
Chaotyczne zapiski na temat stereotypu jaki mamy w głowie myśląc L.A. (Los Angleles, California, Hollywood, American Dream etc.), w swoich kolażach wielokrotnie posługuje się znanymi motywami które przywołują na myśl skojarzenia z danym zjawiskiem czy pojęciem, trzeba tylko chcieć je odczytać. Pierwszą swoją indywidualną wystawę nazwałam "Obrazy do (od)czytania" i takie też przesłania towarzyszy artystce cały czas.. Może się wydawać niezrozumiałym czemu posługuje się stereotypem, tak nudnym, obytym motywem... kamera, plaża rodeo etc... Odpowiedź tkwi, jak to często u KMK w gorzkim spojrzeniu na świat, w jakiejś ironii i sarkazmie z jakim zdarza jej się na niego patrzeć. Czy tak naprawdę jest? Czy American Dream istnieje? Czy wszyscy tego chcemy niezależnie już od geograficznego położenia? Czy i po co się sprzedajemy? Czy jest w tym radość...?

84
Katarzyna Matylda KRĘCICKA (ur. 1986, Włocławek)

L.A., 2016

kolaż, akryl na płótnie, 100x60cm,
sygn. p.d.:Kruk’16

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu , obroniła dyplom w 2012r. na Wydziale Grafiki. W marcu 2014r. odbyła się w Poznaniu jej pierwsza indywidualna wystawa. Artystyczne działania oscylują głównie wokół kolażu, co pozwala jej na swobodę twórczej wypowiedzi, nie ograniczającej do jednej techniki. Myślą przewodnią prac artystki jest zawsze chęć stworzenia nowej historii z już zastanych elementów, rozbijanie ich na części pierwsze i składanie w innym kontekście. Pozornie zwykły motyw podróży jest dla niej przyczynkiem do rozmowy o samotności, byciu w pojedynkę etc. W swojej pracy twórczej wyznaje zasadę tworzenia obrazów "do (od)czytania", opowiadając nimi historie, różne, dla każde inne, bardziej lub mniej osobiste.

Komentarz autorski:
Chaotyczne zapiski na temat stereotypu jaki mamy w głowie myśląc L.A. (Los Angleles, California, Hollywood, American Dream etc.), w swoich kolażach wielokrotnie posługuje się znanymi motywami które przywołują na myśl skojarzenia z danym zjawiskiem czy pojęciem, trzeba tylko chcieć je odczytać. Pierwszą swoją indywidualną wystawę nazwałam "Obrazy do (od)czytania" i takie też przesłania towarzyszy artystce cały czas.. Może się wydawać niezrozumiałym czemu posługuje się stereotypem, tak nudnym, obytym motywem... kamera, plaża rodeo etc... Odpowiedź tkwi, jak to często u KMK w gorzkim spojrzeniu na świat, w jakiejś ironii i sarkazmie z jakim zdarza jej się na niego patrzeć. Czy tak naprawdę jest? Czy American Dream istnieje? Czy wszyscy tego chcemy niezależnie już od geograficznego położenia? Czy i po co się sprzedajemy? Czy jest w tym radość...?