Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Feliksa Szynalewskiego, Ignacego Jabłońskiego i Władysława Łuszczkiewicza (w latach 1888-1890). Studia malarskie kontynuował we Wiedniu. W latach 1894-1896 kształcił się w prywatnej szkole malarskiej Antona Ažbégo w Monachium, gdzie wielokrotnie powracał. Począwszy od 1891 roku artysta regularnie uczestniczył w wystawach w TZSP w Warszawie oraz w TPSP w Krakowie i we Lwowie. Od 1903 roku współpracował ze Stanisławem Batowskim w prowadzonej przez niego we Lwowie szkole malarstwa. Bratkowski malował przede wszystkim pejzaże, pośród których dominują widoki morskie i nokturny. Obrazy artysty znajdują się w zbiorach muzeów w Krakowie, Warszawie i Tarnowie oraz w kolekcjach prywatnych. Malował niemal wyłącznie pejzaże. Były one doskonale skomponowane i wykończone, przepojone nastrojem subtelnej melancholii. Odznaczały się umiejętnością obserwacji i syntezy zjawisk natury, a zwłaszcza akcentowaniem kontrastu ruchu i spokoju w krajobrazie.

13
Roman BRATKOWSKI (1869-1954)

KWITNźCE JABŁONIE

Olej, płótno
84 x 105 cm
Sygnowany p.d.: R. Bratkowski

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Feliksa Szynalewskiego, Ignacego Jabłońskiego i Władysława Łuszczkiewicza (w latach 1888-1890). Studia malarskie kontynuował we Wiedniu. W latach 1894-1896 kształcił się w prywatnej szkole malarskiej Antona Ažbégo w Monachium, gdzie wielokrotnie powracał. Począwszy od 1891 roku artysta regularnie uczestniczył w wystawach w TZSP w Warszawie oraz w TPSP w Krakowie i we Lwowie. Od 1903 roku współpracował ze Stanisławem Batowskim w prowadzonej przez niego we Lwowie szkole malarstwa. Bratkowski malował przede wszystkim pejzaże, pośród których dominują widoki morskie i nokturny. Obrazy artysty znajdują się w zbiorach muzeów w Krakowie, Warszawie i Tarnowie oraz w kolekcjach prywatnych. Malował niemal wyłącznie pejzaże. Były one doskonale skomponowane i wykończone, przepojone nastrojem subtelnej melancholii. Odznaczały się umiejętnością obserwacji i syntezy zjawisk natury, a zwłaszcza akcentowaniem kontrastu ruchu i spokoju w krajobrazie.