Obraz wystawiany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Warszawie; 23 maja - 9 sierpnia 1992 r.; Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Poznaniu; 22 sierpnia 25 października 1992 r.
Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka; Pałac Sztuki w Krakowie, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, lipiec-sierpień 1998; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, Muzeum Okręgowe w Lesznie, maj ? lipiec 2000
Reprodukowany: Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, WAiF ? Auriga, Warszawa 1992, il. i opis s.227
Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka; Pałac Sztuki w Krakowie, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, lipiec-sierpień 1998, s82,83; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, Muzeum Okręgowe w Lesznie, str. 75
Na jego twórczość silny wpływ odegrało środowisko Ecole de Paris. Początkowo tworzył idealizowane kompozycje utrzymane w niebiesko-różowej tonacji. Po 1925 roku zbliżył się do ekspresjonistycznej twórczości Chaima Soutine`a i Alfreda Aberdama. Oprócz ulubionego tematu dzieci malował dynamiczne pejzaże, martwe natury i kompozycje figuralne o intensywnym, pełnym kontrastów kolorycie.
Kwiaty w żółtym dzbanku to charakterystyczny dla Kanelby obraz z lat 20/30, prezentujący stateczną kompozycję w doskonale wyważonej kolorystyce.
olej, płótno;
61 x 50 cm
sygn. p.d. Kanelba/ 927
Obraz wystawiany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Warszawie; 23 maja - 9 sierpnia 1992 r.; Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Poznaniu; 22 sierpnia 25 października 1992 r.
Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka; Pałac Sztuki w Krakowie, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, lipiec-sierpień 1998; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, Muzeum Okręgowe w Lesznie, maj ? lipiec 2000
Reprodukowany: Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, WAiF ? Auriga, Warszawa 1992, il. i opis s.227
Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka; Pałac Sztuki w Krakowie, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, lipiec-sierpień 1998, s82,83; Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, Muzeum Okręgowe w Lesznie, str. 75
Na jego twórczość silny wpływ odegrało środowisko Ecole de Paris. Początkowo tworzył idealizowane kompozycje utrzymane w niebiesko-różowej tonacji. Po 1925 roku zbliżył się do ekspresjonistycznej twórczości Chaima Soutine`a i Alfreda Aberdama. Oprócz ulubionego tematu dzieci malował dynamiczne pejzaże, martwe natury i kompozycje figuralne o intensywnym, pełnym kontrastów kolorycie.
Kwiaty w żółtym dzbanku to charakterystyczny dla Kanelby obraz z lat 20/30, prezentujący stateczną kompozycję w doskonale wyważonej kolorystyce.