Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Jana Matejki, Leona Wyczółkowskiego, Władysława Łuszczkiewicza. Od 1907 roku był profesorem na ASP w Krakowie. Kilkukrotnie obejmował tam też stanowisko rektora. Na ukształtowanie jego stylu wpływ wywarło m. in. malarstwo nabistów, a nade wszystko twórczość E. Muncha. Dorobek artysty jest bardzo różnorodny. Tworzył kompozycje symboliczne, portrety i akty, pejzaże i martwe natury. Momentem przełomowym w życiu Weissa był zakup malowniczo położonego domu w Kalwarii oraz przyjaźń z Feliksem Mangghą Jasieńskim, kolekcjonerem i propagatorem sztuki japońskiej w Polsce. Właśnie wtedy, dzięki bliskiemu kontaktowi z naturą, w sztuce Weissa pojawiają się inspiracje japońskie, które artysta wykorzystywał m.in. w martwych naturach i pejzażach. Z tego okresu pochodzi oferowany obraz.
olej, płótno
71 x 49 cm
sygn. l. g.: WW
na odwrocie, na blejtramie: (WW 10), nalepki z dwóch wystaw w Muzeum Narodowym w Poznaniu oraz nalepka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie
Wystawiany:
III Wystawa obrazów i rzeźb..., Sosnowiec, 1911
XV Wystawa "Sztuki", Kraków, 1911
Wojciech Weiss 1875 - 1950, Wystawa Monograficzna, Muzeum Narodowe w Poznaniu, 1977
Kolor w malarstwie polskim XIX i XX w., Muzeum Narodowe w Poznaniu, 1978
Publikowany:
Wojciech Weiss 1875 - 1950, Wystawa monograficzna, kat. wyst., oprac. A Ławniczakowa, J. Nowakowski, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1977, il. 113, kat. nr 127
Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Jana Matejki, Leona Wyczółkowskiego, Władysława Łuszczkiewicza. Od 1907 roku był profesorem na ASP w Krakowie. Kilkukrotnie obejmował tam też stanowisko rektora. Na ukształtowanie jego stylu wpływ wywarło m. in. malarstwo nabistów, a nade wszystko twórczość E. Muncha. Dorobek artysty jest bardzo różnorodny. Tworzył kompozycje symboliczne, portrety i akty, pejzaże i martwe natury. Momentem przełomowym w życiu Weissa był zakup malowniczo położonego domu w Kalwarii oraz przyjaźń z Feliksem Mangghą Jasieńskim, kolekcjonerem i propagatorem sztuki japońskiej w Polsce. Właśnie wtedy, dzięki bliskiemu kontaktowi z naturą, w sztuce Weissa pojawiają się inspiracje japońskie, które artysta wykorzystywał m.in. w martwych naturach i pejzażach. Z tego okresu pochodzi oferowany obraz.