Martwe natury, w tym bukiety kwiatów stanowią w twórczości Henryka Epsteina ważny punkt.
Artysta malował te często nieskomplikowane kompozycje z rozmachem, upraszczając formę, ale kładąc ogromny nacisk na bogactwo i wyrazistość barw. W opiniowanej pracy, tak jak w całej twórczości Epsteina wyraźne są wpływy ekspresjonizmu, kubizmu, a także fowizmu, co było charakterystyczne w twórczości artystów działających w kręgu EALcole de Paris.
Skromna martwa natura zbudowana jedynie z bukietu kwiatów w wazonie i leżących obok pomarańczy, namalowana w dużym uproszczeniu połączona z zabawą kolorem, tworzy piękne dzieło o bardzo wysokiej klasie artystycznej, mogące wyjść spod ręki tylko bardzo wprawnego malarza, jakim niewątpliwie był Epstein.
olej, płótno; 73 x 60 cm;
sygn. p. g.: H. Epstein
Martwe natury, w tym bukiety kwiatów stanowią w twórczości Henryka Epsteina ważny punkt.
Artysta malował te często nieskomplikowane kompozycje z rozmachem, upraszczając formę, ale kładąc ogromny nacisk na bogactwo i wyrazistość barw. W opiniowanej pracy, tak jak w całej twórczości Epsteina wyraźne są wpływy ekspresjonizmu, kubizmu, a także fowizmu, co było charakterystyczne w twórczości artystów działających w kręgu EALcole de Paris.
Skromna martwa natura zbudowana jedynie z bukietu kwiatów w wazonie i leżących obok pomarańczy, namalowana w dużym uproszczeniu połączona z zabawą kolorem, tworzy piękne dzieło o bardzo wysokiej klasie artystycznej, mogące wyjść spod ręki tylko bardzo wprawnego malarza, jakim niewątpliwie był Epstein.