Wybitny malarz i grafik żydowskiego pochodzenia działający w Warszawie, Berlinie, Düsseldorfie, Paryżu i Londynie. Malował martwe natury, postaci i abstrakcje. Formę traktował ekspresyjnie, wydobywał ją dynamicznym duktem pędzla i podkreślał fakturą. W latach 20. artysta podejmował eksperymenty w zakresie techniki malarskiej mieszając farby z piaskiem, solą, woskiem, gipsem i wapnem; prócz farb olejnych stosował temperę. Oferowany obraz to przykład połączenia farby z piaskiem i typowa dla stylistyki Adlera kompozycja o wysokich walorach dekoracyjnych.
olej, tektura;
62,5 x 47,5 cm w świetle ramy
sygn. l.g. Adler/ 28
Wybitny malarz i grafik żydowskiego pochodzenia działający w Warszawie, Berlinie, Düsseldorfie, Paryżu i Londynie. Malował martwe natury, postaci i abstrakcje. Formę traktował ekspresyjnie, wydobywał ją dynamicznym duktem pędzla i podkreślał fakturą. W latach 20. artysta podejmował eksperymenty w zakresie techniki malarskiej mieszając farby z piaskiem, solą, woskiem, gipsem i wapnem; prócz farb olejnych stosował temperę. Oferowany obraz to przykład połączenia farby z piaskiem i typowa dla stylistyki Adlera kompozycja o wysokich walorach dekoracyjnych.