Martwe natury to jeden z najpopularniejszych tematów malowanych przez Włodzimierza Terlikowskiego. "Kwiaty w wazonie" są przykładem jego twórczości w początkach drugiej dekady XX wieku. Artysta stosował barwy żywe, zestawiane kontrastowo, a "formy budował grubo, impastowo kładzioną plamą barwną". O wyjątkowej wartości jego prac, świadczy fakt zakupu przez rząd francuski do Galerii Luksemburskiej jego martwej natury w 1920 roku ("dzienniki francuskie poświęcają Terlikowskiemu chlubne wzmianki"). W tym samym roku, artysta został mianowany kawalerem Legii Honorowej. Malarz był mocno związany z Paryżem (zamieszkał tam w 1911 roku). W latach 20-tych XX wieku Terlikowski uczestniczył m. in. w wystawie artystów polskich w Galerie Montaigne (1921 r.) czy w wystawie w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, obok Pronaszki i Zawadzińskiego (1922 r.). Wystawa obrazów Terlikowskiego miała również miejsce w Galerie La Boëtie w roku 1921.
olej, płótno; 60,2 x 92 cm;
sygn. i dat. p. d.: 1923 / Terlikowski;
sygn. i dat. p. g.: 1923 / Terlikowski
Martwe natury to jeden z najpopularniejszych tematów malowanych przez Włodzimierza Terlikowskiego. "Kwiaty w wazonie" są przykładem jego twórczości w początkach drugiej dekady XX wieku. Artysta stosował barwy żywe, zestawiane kontrastowo, a "formy budował grubo, impastowo kładzioną plamą barwną". O wyjątkowej wartości jego prac, świadczy fakt zakupu przez rząd francuski do Galerii Luksemburskiej jego martwej natury w 1920 roku ("dzienniki francuskie poświęcają Terlikowskiemu chlubne wzmianki"). W tym samym roku, artysta został mianowany kawalerem Legii Honorowej. Malarz był mocno związany z Paryżem (zamieszkał tam w 1911 roku). W latach 20-tych XX wieku Terlikowski uczestniczył m. in. w wystawie artystów polskich w Galerie Montaigne (1921 r.) czy w wystawie w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, obok Pronaszki i Zawadzińskiego (1922 r.). Wystawa obrazów Terlikowskiego miała również miejsce w Galerie La Boëtie w roku 1921.