Władysław Ślewiński w ciągu całej swojej twórczości podejmował trzy tematy : portrety, pejzaże i martwe natury. Martwe natury obejmowały głównie bukiety kwiatów lub owoce. Bliski przyjaciel Paula Gauguina. Zafascynowany obrazami, osobowością i nowymi, radykalnymi tezami artystycznymi Gauguina, Ślewiński został jednym z jego najwierniejszych uczniów i wyznawców teorii syntetyzmu i symbolizmu. Był aktywnym członkiem tzw. Szkoły z Pont Aven - grupy artystów skupionych wokół Gauguina, mieszkającego wówczas tak jak Ślewiński w Bretanii.
Według ekspertyzy Barbary Brus Malinowskiej oferowany obraz powstał w latach 1906-1916 Elementem datującym jest krakowska lub góralska chusta. Lata 1905-1910 Ślewiński spędził w Polsce, przebywając również w Tatrach. Tam powstały obrazy z motywami elementów góralskich lub krakowskich strojów. (część z nich obecnie w Muzeum Narodowym).
Oferowany obraz pochodzi ze spuścizny pracownianej malarza. Jest jednym z obrazów, które po jego śmierci zostały opatrzone certyfikatem żony : pieczątką i podpisem. Większość obrazów z takim atestem jest w kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie.

48
Władysław ŚLEWIŃSKI (1854-1918)

Kwiaty w wazonie, 1906-1916

Olej, płótno; 55 x 46 cm
Na odwrocie stempel: WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI/ ze spuścizny/ POŚMIERTNEJ niżej odręczny podpis "E.Ślewińska". Na krośnie dwukrotnie białą farbą "121"
Obraz posiada certyfikat autentyczności Barbary Brus-Malinowskiej

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Władysław Ślewiński w ciągu całej swojej twórczości podejmował trzy tematy : portrety, pejzaże i martwe natury. Martwe natury obejmowały głównie bukiety kwiatów lub owoce. Bliski przyjaciel Paula Gauguina. Zafascynowany obrazami, osobowością i nowymi, radykalnymi tezami artystycznymi Gauguina, Ślewiński został jednym z jego najwierniejszych uczniów i wyznawców teorii syntetyzmu i symbolizmu. Był aktywnym członkiem tzw. Szkoły z Pont Aven - grupy artystów skupionych wokół Gauguina, mieszkającego wówczas tak jak Ślewiński w Bretanii.
Według ekspertyzy Barbary Brus Malinowskiej oferowany obraz powstał w latach 1906-1916 Elementem datującym jest krakowska lub góralska chusta. Lata 1905-1910 Ślewiński spędził w Polsce, przebywając również w Tatrach. Tam powstały obrazy z motywami elementów góralskich lub krakowskich strojów. (część z nich obecnie w Muzeum Narodowym).
Oferowany obraz pochodzi ze spuścizny pracownianej malarza. Jest jednym z obrazów, które po jego śmierci zostały opatrzone certyfikatem żony : pieczątką i podpisem. Większość obrazów z takim atestem jest w kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie.