Malarka. Ukończyła warszawską akademię w roku 1946. W tym też samym roku rozpoczęła pracę jako wykładowca na łódzkiej PWSSP. Przed wojną, malowała obrazy impresjonistyczne, związana była ze środowiskiem kapistów. Po roku 1945 zaczęła tworzyć kompozycje inspirowane pó¼nym kubizmem, także abstrakcje. W latach 50-tych i 60-tych tworzy w nurcie malarstwa gestu i materii, zaś od lat 70-tych powstają jej "ślepe drogi", gdzie pismo traktowane jest jako ślad podświadomości kontrolowanej intelektem. Była autorytetem artystycznym i moralnym łódzkiego środowiska artystycznego. Jej obrazy znajdują się w muzeach: Narodowym w Krakowie, Narodowym w Szczecinie i Narodowym w Warszawie, a także w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu.
Gwasz, papier; 63,5 x 51,5 cm
Sygnowany p.d.: T. Tyszkiewicz 19(
)8
Malarka. Ukończyła warszawską akademię w roku 1946. W tym też samym roku rozpoczęła pracę jako wykładowca na łódzkiej PWSSP. Przed wojną, malowała obrazy impresjonistyczne, związana była ze środowiskiem kapistów. Po roku 1945 zaczęła tworzyć kompozycje inspirowane pó¼nym kubizmem, także abstrakcje. W latach 50-tych i 60-tych tworzy w nurcie malarstwa gestu i materii, zaś od lat 70-tych powstają jej "ślepe drogi", gdzie pismo traktowane jest jako ślad podświadomości kontrolowanej intelektem. Była autorytetem artystycznym i moralnym łódzkiego środowiska artystycznego. Jej obrazy znajdują się w muzeach: Narodowym w Krakowie, Narodowym w Szczecinie i Narodowym w Warszawie, a także w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu.