Pięknie rozmalowany, o grubej rzeźbie faktury malarskiej.
Według powszechnej opinii jego "twórczość jest dziełem talentu największego polskiego kolorysty". Dla niego obraz musiał powstać wyłącznie z powodów malarskich. Ślązak, po wstępnej nauce we Wrocławiu przeniósł się do Akademii Krakowskiej, następnie za Pankiewiczem do Paryża, gdzie stał się najwybitniejszym "kapistą" (K. P. - Komitet Paryski). Po wojnie profesor Warszawskiej Akademii.
olej, płótno 81 × 59,7
sygnowany u dołu po prawej: "J. Cybis"
Pięknie rozmalowany, o grubej rzeźbie faktury malarskiej.
Według powszechnej opinii jego "twórczość jest dziełem talentu największego polskiego kolorysty". Dla niego obraz musiał powstać wyłącznie z powodów malarskich. Ślązak, po wstępnej nauce we Wrocławiu przeniósł się do Akademii Krakowskiej, następnie za Pankiewiczem do Paryża, gdzie stał się najwybitniejszym "kapistą" (K. P. - Komitet Paryski). Po wojnie profesor Warszawskiej Akademii.