Wystawiany:
- École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, TPSP, Kraków, 1998 r.
- Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka, Muzeum Narodowe w Szczecinie, XII. 1999 - III. 2000 r.
Literatura:
- École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, kat. wystawy pod red. J. Grabskiego, Kraków 1998, s. 277 (reprodukcja).
- Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka, kat. wystawy, Szczecin 1999, s. 187 (reprodukcja).
Studiował malarstwo w Kunstgewerbeschule w Weimarze, a potem w Wiedniu. Od 1923 r. był uczniem Aleksandra Archipenki w Berlinie. Od 1925 r. mieszkał w Paryżu. Uczestniczył w tamtejszych Salonach: Niezależnych (1927, 1928, 1929, 1930), Jesiennym (1925), Tuileries (1928, 1929, 1930). Indywidualną wystawę prac artysty zorganizowano w 1932 r. w siedzibie Żydowskiego Towarzystwa Krzewienia Sztuk Pięknych w Warszawie. Ulubionymi tematami malarza były martwe natury, pejzaże, akty kobiece. Charakterystyczne dla jego stylu są ekspresyjne pociągnięcia pędzla oraz towarzyszące im efekty fakturowe.

31
Joachim WEINGART (Drohobycz 1895 - obóz koncentracyjny Auschwitz 1942)

KWIATY W DZBANKU

Ok. 1935 r.
Olej na płótnie 73 x 55 cm
Sygnowany p.d. - "Weingart"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wystawiany:
- École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, TPSP, Kraków, 1998 r.
- Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka, Muzeum Narodowe w Szczecinie, XII. 1999 - III. 2000 r.
Literatura:
- École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, kat. wystawy pod red. J. Grabskiego, Kraków 1998, s. 277 (reprodukcja).
- Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka, kat. wystawy, Szczecin 1999, s. 187 (reprodukcja).
Studiował malarstwo w Kunstgewerbeschule w Weimarze, a potem w Wiedniu. Od 1923 r. był uczniem Aleksandra Archipenki w Berlinie. Od 1925 r. mieszkał w Paryżu. Uczestniczył w tamtejszych Salonach: Niezależnych (1927, 1928, 1929, 1930), Jesiennym (1925), Tuileries (1928, 1929, 1930). Indywidualną wystawę prac artysty zorganizowano w 1932 r. w siedzibie Żydowskiego Towarzystwa Krzewienia Sztuk Pięknych w Warszawie. Ulubionymi tematami malarza były martwe natury, pejzaże, akty kobiece. Charakterystyczne dla jego stylu są ekspresyjne pociągnięcia pędzla oraz towarzyszące im efekty fakturowe.