Artystyczną naukę rozpoczął w Polsce, kontynuował ją w Jugosławii - w warsztacie grawerskim. Około 1918 roku zakończył studia w Barmen koło Düsseldorfu u Gustawa Wiethüchtera. Po powrocie do Polski, w okresie 1918 - 20 współpracował z grupą żydowskich malarzy i poetów Jung Idisz w Łodzi. Od 1924 roku mieszkał poza krajem - w Paryżu, Düsseldorfie, Berlinie, w latach 1929 - 30 na Majorce i w Hiszpanii, w latach 30-tych ponownie w Paryżu, pó¼niej w Londynie. Wystawiał w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Londynie, Nowym Yorku i Edynburgu. Początkowo tworzył obrazy o tematach zaczerpniętych z folkloru żydowskiego, pó¼niej na jego twórczość miały wpływ dokonania P. Klee, którego poznał w 1933 r. oraz P. Picassa. malował martwe natury, portrety i kompozycje figuralne.
olej/płyta, 63 x 48 cm
sygnowany l. śr.: `adler`
Artystyczną naukę rozpoczął w Polsce, kontynuował ją w Jugosławii - w warsztacie grawerskim. Około 1918 roku zakończył studia w Barmen koło Düsseldorfu u Gustawa Wiethüchtera. Po powrocie do Polski, w okresie 1918 - 20 współpracował z grupą żydowskich malarzy i poetów Jung Idisz w Łodzi. Od 1924 roku mieszkał poza krajem - w Paryżu, Düsseldorfie, Berlinie, w latach 1929 - 30 na Majorce i w Hiszpanii, w latach 30-tych ponownie w Paryżu, pó¼niej w Londynie. Wystawiał w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Londynie, Nowym Yorku i Edynburgu. Początkowo tworzył obrazy o tematach zaczerpniętych z folkloru żydowskiego, pó¼niej na jego twórczość miały wpływ dokonania P. Klee, którego poznał w 1933 r. oraz P. Picassa. malował martwe natury, portrety i kompozycje figuralne.