Wystawiany:
- Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka, Muzeum Narodowe w Szczecinie, XII. 1999 - III. 2000 r.
Literatura:
- Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka, kat. wystawy, Szczecin 1999, s. 84 (reprodukcja).
Malarz, rysownik, grafik, rzeźbiarz, krytyk artystyczny. Malarstwa uczył się w Monachium u S. Grocholskiego (1899-1904), w Warszawie u K. Krzyżanowskiego oraz w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Ok. 1904 r. studiował w Paryżu rzeźbę w pracowni H. Poncarmea. Uczestniczył w paryskich Salonach, wystawiał w Polsce, Wiedniu, Monachium, Lipsku oraz Międzynarodowej Wystawie w Wenecji w 1914 r. Był związany z grupą Formistów - brał udział w jej wystawach w Krakowie i w Warszawie. Od 1916 r. przebywał w Paryżu i w Nowym Jorku. Od 1928 r. pełnił funkcję prezesa Komitetu Stosunków Artystycznych Polsko-Amerykańskich. W malarstwie najczęściej podejmował tematy takie jak portret, akt, martwa natura.
1920 r.
Olej na płótnie 73 x 54 cm
Sygnowany l.d. - "Gwozdecki"
Wystawiany:
- Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka, Muzeum Narodowe w Szczecinie, XII. 1999 - III. 2000 r.
Literatura:
- Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka, kat. wystawy, Szczecin 1999, s. 84 (reprodukcja).
Malarz, rysownik, grafik, rzeźbiarz, krytyk artystyczny. Malarstwa uczył się w Monachium u S. Grocholskiego (1899-1904), w Warszawie u K. Krzyżanowskiego oraz w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Ok. 1904 r. studiował w Paryżu rzeźbę w pracowni H. Poncarmea. Uczestniczył w paryskich Salonach, wystawiał w Polsce, Wiedniu, Monachium, Lipsku oraz Międzynarodowej Wystawie w Wenecji w 1914 r. Był związany z grupą Formistów - brał udział w jej wystawach w Krakowie i w Warszawie. Od 1916 r. przebywał w Paryżu i w Nowym Jorku. Od 1928 r. pełnił funkcję prezesa Komitetu Stosunków Artystycznych Polsko-Amerykańskich. W malarstwie najczęściej podejmował tematy takie jak portret, akt, martwa natura.